طبق گزارش نیویورک تایمز، مدیر ارشد مالی هواوی متهم به کلاهبرداری شده و در صورت اثبات، ممکن است تا ۳۰ سال محکوم به حبس در زندان شود. «منگ وانژو» (Meng Wanzhou)، دختر موسس هواوی، متهم شده که با استفاده از یکی از شرکت‌های تابعه هواوی به نام SkyCom در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ تحریم‌های علیه ایران را دور زده است. اگرچه این دو شرکت همواره ارتباط خود با یکدیگر را تکذیب کرده‌اند، اما مقامات آمریکایی اعتقاد دارند SkyCom یکی از شرکت‌های غیررسمی زیرمجموعه هواوی محسوب می‌شود.

تا اطلاع ثانوی، این مقام ارشد هواوی‌ در کانادا باقی می‌ماند.

در سال ۲۰۱۳، خبرگزاری رویترز متوجه شد که خانم «وانژو» یکی از اعضای هیئت‌مدیره SkyCom محسوب می‌شود. این شرکت در اواخر سال ۲۰۱۰ می‌خواست تجهیزات مخابراتی HP را به ایران بفروشد. طبق گزارش‌ها، این معامله هیچوقت به سرانجام نرسید و هنوز معلوم نیست که در اتهامات فعلی علیه خانم «وانژو» این موضوع هم دخیل است یا نه.

تا اطلاع ثانوی، این مقام ارشد هواوی در کانادا باقی می‌ماند. روز گذشته مقامات قضایی کانادا با قرار وثیقه او موافقت نکردند و گفتند که احتمال فرار او از کانادا وجود دارد. وزارت دادگستری آمریکا خواهان استرداد او به این کشور است و آن‌ها ۶۰ روز وقت دارند که درخواست خود را ارائه دهند. در صورت موافقت مقامات قضایی کانادا، خانم «وانژو» در آمریکا محاکمه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های ایران

منبع: Engadget

The post مدیر مالی هواوی به کلاهبرداری متهم شد؛ احتمال ۳۰ سال زندان appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala