ساعاتی پیش در طی مراسمی که در مقر شرکت مک لارن برگزار شد، رسما گوشی وان پلاس ۶T نسخه مک‌لارن معرفی شد. شرکتی که به ساخت خودروهای لوکس معروف است، با شرکتی که به ساخت گوشی‌هایی مقرون به صرفه مشهور است، همکاری کرده‌اند و این نسخه خاص از وان پلاس ۶T، حاصل این همکاری است. کارل پی، مدیرعامل وان پلاس، می‌گوید زمانی به این همکاری میل پیدا کرد که برای اولین بار پشت فرمان خودروی مک‌لارن ۷۲۰S نشست. برای او، هم مک‌لارن و هم وان پلاس، برند‌هایی هستند که «افراد آگاه» به سراغ آن می‌روند. او در این زمینه گفته که اتومبیل‌های لوکس زیادی در بازار هستند اما شما زمانی سراغ یک خودروی مک‌لارن می‌روید، که هم راننده خوبی هستید و هم با اتومبیل‌ها آشنایی کامل دارید. از نظر وی، وان پلاس نیز چنین خاصیتی دارد و کاربران زمانی سراغ وان پلاس می‌روند که دیگر برند‌های سازنده موبایل‌های هوشمند را دیده باشند و به ضعف‌های آن‌ها، آگاه باشند. جدا از این مورد، هر دو برند یک نقطه مشترک دیگر دارند و آن علاقه وافر آن‌ها به مفهوم «سرعت» است.

جدا از اینکه چقدر نظر و عقیده‌ی آقای Carl Pei درست است، بگذارید ببینیم که وان پلاس ۶T مک‌لارن چه تفاوتی با نسخه عادی دارد؟ این گوشی همچنان همان طراحی کلی و همان مواد استفاده شده در بدنه را دارد. بارز‌ترین تفاوت، شیشه بخشی پشتی این گوشی است که با نوار نارنجی رنگ در کناره‌ها و همینطور شکل فیبر کربن در زیر شیشه، همراه شده است. همچنین لوگوی مک‌لارن نیز در بخش پایینی این قسمت دیده می‌شود. مدیرعامل شرکت مک‌لارن، آقای Zak Brown، درباره این همکاری گفته که شرکت وان پلاس در ساخت گوشی‌های هوشمند تخصص دارد. همچنین وی از طراحی‌های وان پلاس نیز تمجید کرده و گفته طراحی این گوشی آنقدری خوب بوده که نیاز به تغییرات بیشتری نداشته باشد. در نهایت تغییر بزرگی که مک‌لارن در این گوشی به وجود آورده را باید در رابط کاربری دستگاه جست و جو کرد.

بیشتر مشخصات سخت‌افزاری وان پلاس ۶T نسخه مک‌لارن، با نسخه عادی یکسان است و تنها دو تفاوت عمده وجود دارد. اول اینکه این گوشی، اولین گوشی خواهد بود که به صورت جهانی با ۱۰ گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود. حافظه داخلی دستگاه نیز، ۲۵۶ گیگابایتی است. تغییر بزرگ بعدی، شارژر جدید وان پلاس است که با نام Warp Charge 30 برای این گوشی عرضه شده است. این شارژر همانطور که از اسمش پیداست، ۳۰ واتی خواهد بود. تکنولوژی به کار رفته در این شارژر نیز به این صورت خواهد بود که در هنگام شارژ، باتری دستگاه به دو قسمت تقسیم می‌شود و هر قسمت با سرعت ۱۵ وات شارژ می‌شود. به این ترتیب، وان پلاس وعده داده که با بیست دقیقه شارژ کردن این گوشی، می‌توان یک روز از وان پلاس ۶T نسخه مک‌لارن استفاده کرد.

این گوشی در ابتدا در آمریکای شمالی و اروپا از دو روز دیگر عرضه می‌شود. پس از مدت کوتاهی، عرضه این نسخه از وان پلاس ۶T در کشور‌های چین، هند و بخش‌های شمالی اروپا نیز آغاز خواهد شد. قیمت این محصول در کشور آمریکا نیز ۶۹۹ دلار تعیین شده که به این ترتیب، گران‌قیمت‌ترین گوشی خواهد بود که . وان پلاس تا کنون عرضه کرده است. اما از طرفی این قیمت برای گوشی که با همکاری یک شرکت خودروساز لوکس ساخته شده نیز، کم‌تر از رقبا است. وان پلاس و مک‌لارن اعلام کرده‌اند که همکاری این دو شرکت در طولانی مدت نیز ادامه خواهد یافت. اگرچه گارانتی وجود ندارد که در آینده دوباره شاهد نسخه مک‌لارن از گوشی‌های وان پلاس باشیم اما این دو شرکت به دنبال این هستند که همکاری با یکدیگر را در آینده نیز گسترش دهند.

منبع: TheVerge

The post سرانجام وان پلاس ۶T نسخه مک لارن معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala