به تازگی تصویر رندری از گوشی گلکسی اس۱۰ لایت (البته بعید می‌دانیم این گوشی با این نام معرفی شود) منتشر شده که از یک جنبه، هیجان انگیز است. این گوشی درواقع قرار است ارزان‌ترین مدل گلکسی اس۱۰ باشد و نمایشگر این دستگاه نیز لبه‌های خمیده نخواهد داشت و کاملا تخت خواهد بود. نکته هیجان انگیز دیگری که درباره نمایشگر این گوشی متوجه شده‌ایم، این است که احتمالا حاشیه‌های اطراف نمایشگر این مدل، در هر چهار سمت به یک اندازه خواهد بود. این یعنی بالاخره برای اولین بار، یک گوشی اندرویدی بدون حاشیه پایینی نمایشگر عرضه می‌شود که از این نظر هم شبیه به آیفون XS خواهد بود و هم جذابیت دو چندانی به این گوشی می‌بخشد.

این تصویر توسط حساب کاربری IceUniverse در توییتر منتشر شده و از این جهت می‌توانیم به صحت آن تقریبا اعتماد داشته باشیم. این فرد سابقه نسبتا خوبی در لو دادن اطلاعات محصولات عرضه نشده دارد و احتمال اینکه این بار هم این موضوع درست باشد، زیاد است. همچنین جدا از حاشیه‌های نمایشگر یک اندازه، دوربین سلفی دستگاه نیز درون یک حفره در داخل نمایشگر قرار می‌گیرد.

گوشی‌های دیگری که به نمایشگر حفره‌دار یا حتی بریدگی‌ها و ناچ‌ها مجهز شده‌اند، معمولا دارای حاشیه کوچکی در پایین نمایشگر هستند که حاشیه کناره‌ها و یا بالای گوشی، بزرگ‌تر است. حتی اولین گوشی سامسونگ با نمایشگر حفره‌دار، یعنی گلکسی A8s نیز در بخش پایینی نمایشگر حاشیه بزرگ‌تری نسبت به سه طرف دیگر دارد. دلیل این موضوع این است که نمایشگر باید به مادربرد متصل شود و سخت‌افزار مربوط به آن، جای زیادی می‌گیرد که شرکت‌ها آن را به بخش پایینی نمایشگر منتقل می‌کنند.

تنها شرکتی که تا به امروز توانسته این مشکل را حل کند، اپل است که در آیفون XS و آیفون X، با خم کردن لبه پایینی نمایشگر به سمت داخل، سخت‌افزار مربوط به این قسمت را در پشت نمایشگر قرار داده و حاشیه پایینی نمایشگر را با دیگر لبه‌های نمایشگر، یکسان کرده است. انجام چنین کاری باعث بالا رفتن هزینه تولید شده و احتمال خطا در تولید این نوع نمایشگر هم زیاد است اما با تمام این تفاسیر، تا به امروز فقط اپل توانسته چنین کاری را انجام دهد.

هرچه باشد، خوشحالیم که گلکسی اس۱۰ لایت نیز حاشیه‌هایی برابر در اطراف نمایشگر خواهد داشت. سنسور اثر انگشت این گوشی نیز به فریم گوشی منتقل می‌شود و خبری از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر در این مدل، نخواهد بود. در بخش پشتی این گوشی دوربین دوگانه قرار خواهد گرفت و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز همچنان در این گوشی حاضر خواهد بود.

منبع: GSMArena

The post حاشیه‌های نمایشگر گلکسی اس۱۰ لایت اندازه یکسان خواهند داشت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala