طبق جدیدترین خبرها، به‌نظر می‌رسد به‌زودی هزینه‌ی ارسال پیامک در ایالت کالیفرنیا بیشتر از قبل خواهد شد. دولت محلی قصد دارد برای پیامکها مالیات وضع کند و با این کار، اپراتورها به ناچار هزینه‌ی مربوط به ارسال پیامک ها را افزایش خواهند داد. ایده‌ی این موضوع به دهه ۹۰ میلادی برمی‌گردد. در این برنامه، از تمام کاربران گوشی‌های هوشمند عوارض اضافی دریافت می‌شود و این هزینه‌ی جداگانه برای حمایت از افراد کم‌درآمد اختصاص می‌یابد.

تصمیم نهایی در کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ گرفته می‌شود.

اما در حال حاضر، کاربران روزبه‌روز کمتر از مکالمات صوتی بهره می‌برند و عمدتا ترجیح می‌دهند که از طریق ارسال پیامک و پیام صوتی کارهای خود را انجام دهند. به همین خاطر درآمد حاصل از این برنامه کمتر از گذشته شده و در عین حال بودجه مختص حمایت از افراد کم‌درآمد حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. با وضع مالیات بر پیامک‌های شهروندان این ایالت، دولت محلی می‌تواند سالانه حدود ۴۴.۵ میلیون دلار درآمد کسب کند.

اپراتورهای مخابراتی اصلا از این قانون جدید خوشحال نیستند و تصمیم نهایی در کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ گرفته می‌شود. در نهایت باید خاطرنشان کنیم تنها پیامک‌ها یا همان SMS مشمول این قانون می‌شوند و از آنجایی که باقی سرویس‌ها مانند iMessage، واتس‌اپ، مسنجر فیسبوک، لاین، تلگرام و دیگر سرویس‌ها مبتنی بر اینترنت هستند، نمی‌توان بر آن‌ها مالیات وضع کرد.

منبع: UberGizmo

The post ایالت کالیفرنیا به‌دنبال وضع مالیات بر پیامک‌ها است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala