به‌نظر می‌رسد روند رسوایی‌های فیسبوک به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد. این کمپانی ساعاتی قبل اعلام کرد که یک باگ موجود در API مربوط به دسترسی تصاویر حدود ۶.۸ میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار داده است. این باگ به‌صورت بالقوه، عکس‌های کاربران را در اختیار اپلیکیشن‌های شخص ثالث قرار می‌داده و حتی در مواردی این دسترسی مربوط به عکس‌هایی بوده که هیچوقت منتشر نشده بودند.

فیسبوک می‌گوید این باگ در روزهای ۱۳ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸ وجود داشته است.

طبق بیانیه‌ی فیسبوک، این باگ موجود در API موردنظر، به اپلیکیشن‌های شخص ثالث فراتر از حد معمول اجازه‌ی دسترسی به عکس‌های مختلفی را می‌داده. اگرچه چنین اپلیکیشن‌هایی معمولا دسترسی به عکس‌های تایملاین دارند، اما به دلیل وجود این باگ، آن‌ها می‌توانستند به برخی از عکس‌های بخش Marketplace و استوری دسترسی پیدا کنند. در برخی موارد، این اپلیکیشن‌ها حتی به عکس‌هایی که صرفا آپلود شده ولی منتشر نشده‌اند، دسترسی پیدا کرده‌اند.

فیسبوک می‌گوید این باگ در روزهای ۱۳ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸ وجود داشته است. در بخشی از این بیانیه آمده: «در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد اطلاعات حدود ۶.۸ میلیون کاربر تحت تاثیر این باگ قرار گرفته و حدود ۱۵۰۰ اپلیکیشن توسعه یافته توسط ۸۷۶ توسعه‌دهنده امکان دسترسی به این اطلاعات را پیدا کرده‌اند.»

کمپانی فیسبوک برای وجود این باگ عذرخواهی کرده و گفته از طریق همکاری نزدیک با توسعه‌دهندگان، به‌زودی می‌توانند کاربرانی که تحت تاثیر این باگ قرار گرفته‌اند را شناسایی کنند. سال ۲۰۱۸ سال خوبی برای این کمپانی نبوده است و معلوم نیست چه زمانی این کمپانی می‌تواند جلوی وقوع چنین رسوایی‌هایی را بگیرد.

منبع: Slash Gear

The post باگ جدید فیسبوک موجب افشای میلیون‌ها عکس شده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala