یک شرکت تحقیقاتی در کره جنوبی به نام گروه CGS-CIMB با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده، پژوهشی را در رابطه با آینده‌ی گوشی‌های تاشو منتشر کرده است. طبق این تحقیقات، فرم گوشی تاشو می‌تواند منجر به بهبود بازار گوشی‌های هوشمند شود. این شرکت پیش‌بینی کرده در سال آینده حدود ۴ میلیون گوشی تاشو به فروش می‌رسد و این عدد در سال ۲۰۲۲ به ۳۹ میلیون عدد خواهد رسید. این یعنی، سهم بازار این گوشی‌ها از ۱.۳ درصد به ۹.۲ درصد می‌رسد.

طبق تحقیقات این شرکت، نخستین گوشی تاشو سامسونگ که از آن تحت عنوان گلکسی F یاد می‌شود، با قیمت ۱۸۰۰ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد. با این قیمت، حاشیه‌ی سود این گوشی برای سامسونگ حدود ۶۵ درصد خواهد بود، تقریبا هم‌تراز حاشیه سودی که اپل از فروش آیفون XS مکس عایدش می‌شود. طبق این گزارش، تا سال ۲۰۲۲ متوسط قیمت گوشی تاشو به حدود ۱۳۰۰ دلار می‌رسد.

در این تحلیل به این موضوع اشاره شده که گلکسی F در هر بخش خود از یک باتری بهره می‌برد که ظرفیت مجموع آن‌ها به حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌رسد. علاوه بر این، طبق گزارش‌های دریافتی از جانب تامین‌کنندگان، این گوشی مجهز به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است. در بیشتر بازارها، این گوشی احتمالا با تراشه اگزینوس ۹۸۲۰ عرضه می‌شود و در برخی از بازارهای انگشت‌شمار، می‌توانیم انتظار بهره‌گیری آن را از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ داشته باشیم. در ضمن، نباید بهره‌گیری آن از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را از قلم بیندازیم و اگرچه احتمال عرضه مدل‌های دیگری هم وجود دارد.

گوشی تاشو

گاه‌شمار مربوط به پیش‌بینی تاریخ عرضه گوشی‌های تاشو شرکت‌های مختلف

در نهایت، با توجه به پیشرفت این فناوری، شاید شاهد عرضه‌ی گوشی‌های تاشو ۷ اینچی باشیم که در هنگام باز شدن اندازه نمایشگر آن‌ها به ۱۲ اینچ برسد. حالا که صحبت از نمایشگرها شد، در این گزارش آمده سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ در زمینه‌ی نمایشگرهای تاشو حرف اول را می‌زند و در رتبه‌ی بعدی شرکت ال‌جی قرار دارد. اگرچه سامسونگ در این سال حدود ۱ میلیون نمایشگر اولد تاشو را تولید می‌کند، ولی طبق تحلیل شرکت CGS-CIMB، کمپانی ال‌جی در سال ۲۰۲۰ به چنین توان تولیدی دست می‌یابد.

در رابطه با اپل، این شرکت اعتقاد دارد در سال مالی ۲۰۲۰ نخستین آیفون تاشو روانه‌ی بازار می‌شود و تا سال ۲۰۲۲ نقش مهمی در درآمد این شرکت ایفا نخواهد کرد. در گاه‌شماری که توسط این شرکت منتشر شده، می‌توانیم ببینیم که سامسونگ، هواوی و ال‌جی احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ نخستین گوشی تاشو خود را معرفی خواهند کرد. در نیمه دوم این سال، شرکت‌های اوپو، شیائومی، ویوو و موتورولا وارد عمل می‌شوند. در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۰ احتمالا شاهد عرضه گوشی تاشو مایکروسافت خواهیم بود و در نیمه‌ی دوم آن آیفون تاشو روانه‌ی بازار می‌شود.

منبع: Phone Arena

The post گوشی تاشو سامسونگ از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala