«کالین کرول» (Colin Kroll) یکی از بنیان‌گذاران شبکه اجتماعی Vine و مدیرعامل اپلیکیشن محبوب HQ Trivia روز گذشته در سن ۳۵ سالگی در آپارتمان خود درگذشت. سخنگوی پلیس نیویورک گفته که بعد از تماس یک خانم، مامورین آن‌ها به منزل «کرول» مراجعه کرده‌اند و در ساعت ۸ صبح با جسد او روبرو شده‌اند.

اگرچه هنوز پزشکی قانونی رسما دلیل مرگ او را اعلام نکرده، اما به‌نظر می‌رسد مرگ او در ارتباط با سوء مصرف مواد مخدر باشد. سه ماه قبل، کالین کرول به‌عنوان مدیرعامل اپلیکیشن HQ Trivia انتخاب شد. قبل از این سمت، او به عنوان مدیر بخش فنی این اپلیکیشن انجام وظیفه می‌کرد. او و دو نفر دیگر در سال ۲۰۱۳ شبکه اجتماعی Vine را بنیان گذاشتند که در سال ۲۰۱۷ توسط توییتر تعطیل شد.

هنوز معلوم نیست چه کسی مسئولیت مدیرعاملی HQ Trivia را برعهده می‌گیرد ولی به احتمال زیاد دیگر بنیان‌گذار این اپلیکیشن یعنی «یوسوپوف» (Yusupov) حداقل برای مدتی این وظیفه را بر عهده خواهد گرفت. این اپلیکیشن مسابقات مربوط به اطلاعات عمومی را برگزار می‌کند و جوایز قابل توجهی را ارائه می‌دهد. اخیرا بسیاری از کارشناسان این سوال را مطرح می‌کردند که مدیران این اپلیکیشن تا چه زمانی می‌توانند آن را بر سر زبان‌ها نگه دارند. طبق جدیدترین بررسی‌ها، آمار کاربران HQ Trivia طی ماه‌های گذشته روند نزولی داشته است.

کالین کرول کار خود را به‌عنوان مهندس نرم‌افزار در Right Media آغاز کرد که در سال ۲۰۰۶ توسط یاهو خریداری شد. از آن زمان تا سال ۲۰۱۱، او سرپرست تیمی از مهندسین بخش جستجو و تبلیغات یاهو بود و سپس به سایت مسافرتی Jetsetter ملحق شد. در نهایت او و به همراه دو نفر دیگر در سال ۲۰۱۳ شبکه اجتماعی Vine را تاسیس کردند.

منبع: TechCrunch

The post کالین کرول، هم بنیان‌گذار شبکه اجتماعی Vine در سن ۳۵ سالگی درگذشت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala