چند روز بعد از انتشار اخبار مربوط به ساخت مقر ۱ میلیارد دلاری اپل، ساعاتی قبل گوگل اعلام کرد که برای ساخت مقر جدید خود در منطقه میدان «هادسن» (Hudson) نیویورک می‌خواهد ۱ میلیار دلار هزینه کند.

همین حالا در نیویورک حدود ۷۰۰۰ کارمند گوگل مشغول به کار هستند و این شرکت طی ۱۰ سال آینده می‌خواهد این آمار را دو برابر کند. مساحت این کمپ به حدود ۱۶ هکتار می‌رسد و به گفته‌ی این شرکت، به‌عنوان مقر اصلی فعالیت‌های بین‌المللی گوگل انجام وظیفه خواهد کرد.

این کمپ به‌عنوان مقر اصلی فعالیت‌های بین‌المللی گوگل انجام وظیفه خواهد کرد.

این اقدام، در راستای جدیدترین اهداف گوگل‌ برای افزایش کارکنان خود در خارج از منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو محسوب می‌شود. مدیر ارشد مالی گوگل در همین رابطه می‌گوید: «سرمایه‌گذاری ما در نیویورک بخشی از تعهدمان برای رشد و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، دفاتر و شغل‌های موجود در آمریکا است. در حقیقت، اخیرا رشد ما در مناطق خارج از خلیج سان‌فرانسیسکو، بیشتر از داخل آن بوده و در سال جاری دفاتر و دیتاسنترهای جدیدی در شهرهایی مانند دیترویت، بولدر، لس‌آنجلس، تنسی و آلاباما افتتاح کرده‌ایم.»

در همین رابطه باید به آمازون هم اشاره کنیم که چندی قبل بعد از مدت‌ها جست‌وجو، نیویورک را به‌عنوان مکان مقر شماره دو خود انتخاب کرد.

منبع: TechCrunch

The post گوگل ۱ میلیارد دلار برای ساخت مقر جدید خود هزینه می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala