شرکت‌هایی مانند فاکس‌کان و پگاترون برای اینکه بتوانند جوابگوی تقاضای بالای کاربران برای خرید آیفون های جدید باشند، در ماه‌های ابتدایی پس عرضه، هزاران شغل موقتی به وجود می‌آورند. اما فروش پایین‌تر از حد انتظار آیفون ها، منجر به حذف زودتر از موعد بخش عظیمی از این شغل‌های فصلی شده است.

معمولاً، شرکت‌های فاکس‌کان و پگاترون قرارداد کارگران را به‌صورت ماهانه تمدید می‌کنند تا خیلی راحت بتوانند نیروهای مازاد را کنار بگذارند. حالا طبق گزارش شرکت Nikkei، این شرکت‌ها از چند ماه قبل روند حذف شغل‌های فصلی را آغاز کرده‌اند و به همین خاطر، حدود ۵۰ هزار شغل موقتی حذف شده است. همچنین فاکس‌کان برای افزایش بهره‌وری، خطوط مونتاژ کامپیوترهای مک و تبلت‌های آیپد را با خطوط تولید محصولات Dell و ایسر ترکیب کرده است. علاوه بر این، باید به کاهش ۵۰ درصدی شغل‌های مدیریتی هم اشاره کنیم.

به غیر از فاکس‌کان و پگاترون، دیگر تأمین‌کنندگان اپل هم به تعدیل نیروهای خود روی آورده‌اند و یکی دیگر از تأمین‌کنندگان قطعات آیفون در کشور چین از ۴۰۰۰ نفر از کارکنان خود خواسته که تا ماه مارس به مرخصی بدون حقوق بروند. در حال حاضر، این کارگران از لحاظ قانونی همچنان مستخدم شرکت مذکور هستند ولی وضعیت نهایی آن‌ها در ماه مارس مشخص می‌شود.

در نهایت، باید به وضعیت استخدام‌های اپل اشاره کنیم که با توجه به وضعیت فروش آیفون‌ها، این روند هم تحت تأثیر قرار گرفته است. در حقیقت، مدتی قبل مدیرعامل اپل اعلام به بخش‌هایی از کمپانی خود اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی برای استخدام نیروهای جدید با محدودیت مواجه هستند.

منبع: Phone Arena

The post کاهش فروش آیفون‌ها موجب حذف ۵۰ هزار شغل فصلی شده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala