موسسه DxOMark که به بررسی دوربین‌ها از دنیای دوربین‌های دیجیتال گرفته تا دوربین‌های موبایلی مشهور است، به تازگی نتایج بررسی خود برای گوشی میت ۲۰ پرو را منتشر کرده و به این گوشی امتیاز کلی ۱۰۹ را داده است. به طور کلی این بیشترین امتیازی است که یک گوشی از DxOMark دریافت می‌کند اما هواوی میت ۲۰ پرو اولین گوشی نیست که امتیاز ۱۰۹ را می‌گیرد؛ گوشی هواوی پی۲۰ پرو نیز همین امتیاز را از DxOMark دریافت کرده است.

مقایسه امتیاز دوربین میت ۲۰ پرو با پی۲۰ پرو در بخش‌های مختلف، نشان می‌دهد که هر کدام از این گوشی‌ها، در کدام بخش بهتر هستند. برای مثال در آزمایش Bokeh که مربوط به تصاویر پرتره با این گوشی‌ها می‌شود، میت ۲۰ پرو امتیاز ۶۰ را دریافت کرده در صورتی که پی۲۰ پرو امتیاز ۷۰ را کسب کرده بود. در بخش فیلم‌برداری نیز تفاوت‌های این دو گوشی در بخش‌های مختلف قابل مشاهده است.

در نهایت با تمام تفاوت‌ها و شباهت‌ها، میت ۲۰ پرو توانسته امتیاز کلی ۱۱۴ را در بخش عکاسی و امتیاز ۹۷ را در بخش فیلم‌برداری به دست بیاورد. P20 Pro نیز در بخش عکاسی همین امتیاز را ثبت کرده بود اما در بخش فیلم‌برداری به امتیاز ۹۸ رسیده بود. در مجموع همانطور که می‌دانیم، مقایسه عکاسی کامپیوتری امروز گوشی‌ها با اعداد و ارقام نمی‌تواند نتیجه دقیقی را برگرداند اما حداقل مطمئن هستیم که هر دو گوشی میت ۲۰ پرو و P20 Pro به دوربین‌هایی فوق العاده مجهز هستند و رتبه اول دوربین‌های موبایلی DxOMark را ازآن خود کرده‌اند.

حال بگذارید برخی نکات کلیدی که DxOMark در بررسی دوربین میت ۲۰ پرو نوشته است را بخوانیم:

  • میزان اکسپوژر زمانی که منبع نور در پشت سوژه قرار دارد، کمی بهتر از P20 Pro و آیفون XS است.
  • میزان تیزی یا شارپنس در میت ۲۰ پرو کمی نسبت به P20 Pro (بسیاری در بررسی‌های خود، از شارپنس مصنوعی در عکس‌های P20 Pro شکایت داشتند) کاهش داشته است.
  • جزئیات و شارپنس در تصاویر، از هر دو گوشی P20 Pro و آیفون XS بهتر است.
  • گوشی P20 Pro در زوم ۳ برابری جزئیات بیشتری نسبت به میت ۲۰ پرو دارد که دلیل آن وجود سنسور مونوکروم در سیستم دوربین P20 Pro است.
  • بوکه‌ها کمی در گوشی P20 Pro بهتر و باکیفیت‌تر بودند اما میزان تشخیص سوژه از پس‌زمینه در گوشی میت ۲۰ پرو کمی بهتر است.
  • بزرگ‌ترین مشکل در بخش فیلم‌برداری میت ۲۰ پرو به لرزشگیر دوربین این گوشی مربوط می‌شود که در شرایط نوری ضعیف، عملکرد خوبی ندارد. محدوده دینامیکی یا Dynamic Range نیز در دوربین این گوشی فوق العاده نیست اما همچنان در سطح خوب و مشابه P20 Pro است.

میت ۲۰ پرو در چند بخش نسبت به P20 Pro با مشکل مواجه شده که دلیل آن به عدم استفاده از دوربینی با سنسور مونوکروم بر می‌گردد. هواوی ترجیح داد به جای آنکه مثل P20 Pro از یک دوربین مونوکروم یا سیاه و سفید استفاده کند، یک دوربین معمولی با لنز عریض در میت ۲۰ پرو قرار دهد تا کاربران بتوانند تصاویر با زاویه عریض، زاویه معمولی و همچنین با زوم سه یا پنج برابری داشته باشند. همچنین از طرف دیگر، DxOMark امتیازی به دوربین‌های عریض نمی‌دهد و از این جهت میت ۲۰ پرو نتوانست امتیاز بالاتری نسبت به P20 Pro کسب کند.

در سال‌های اخیر، امتیازهایی که DxOMark به دوربین گوشی‌ها می‌دهد، اهمیت چند برابری پیدا کرده و گاهی اوقات شرکت‌ها به امتیازهای DxOMark در تبلیغات خود نیز استناد می‌کنند. اما در انتها، دوربین گوشی‌های هوشمند امروز پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و بیش از سخت‌افزار، نرم‌افزار دوربین‌ها هستند که فاکتور تعیین کننده‌ای به حساب می‌آیند. شما درباره این امتیاز و به طور کل امتیاز‌های DxOMark چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post DxOMark: هواوی میت ۲۰ پرو بهترین دوربین موبایلی را دارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala