یکی از ایراداتی که در یکی دو سال اخیر به موسسه DxOMark گرفته می‌شد، این است که این موسسه، تنها دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند را بررسی می‌کند و سراغ دوربین سلفی دستگاه‌ها نمی‌رود. اما حالا به نظر می‌رسد که DxOMark از این به بعد دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند را هم بررسی خواهد کرد. بعد از آنالیز بیش از ۱۵۰۰ عکس و بیش از ۲ ساعت ویدیو که با تمام ده گوشی مورد بررسی انجام شده، بهترین جایگاه به پیکسل ۳ رسیده است.

در رده دوم و بدون اختلاف، گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۹ قرار گرفته و جایگاه سوم نیز به گوشی پرچمدار شیائومی می میکس ۳ رسیده است. پرچمدار کنونی اپل یعنی آیفون XS مکس نیز توانسته جایگاه چهارم را کسب کند. نکته جالب اینجاست که گوشی گلکسی اس۹ پلاس امتیاز بسیار کمتری نسبت به گلکسی نوت ۹ دارد در صورتی که سخت‌افزار دوربین سلفی هر دو گوشی کاملا یکسان است! حدس می‌زنیم دلیل این تفاوت این باشد که گلکسی اس۹ پلاس قبل از آخرین بروزرسانی نرم‌افزاری مورد آزمایش قرار گرفته و نتوانسته نتیجه‌ای به خوبی نوت ۹ کسب کند.

به گفته DxOMark، گوگل پیکسل ۳ بهترین دوربین سلفی در بین گوشی‌های تست شده را دارد. سلفی‌های گرفته شده با پیکسل ۳ از نظر جزئیات کاملا غنی و دلچسب هستند که البته این موضوع باعث شده در برخی عکس‌ها شاهد نویز باشیم. گلکسی نوت ۹ در طرف دیگر، عکس‌هایی شفاف‌تر و بدون نویز ثبت می‌کند و در نتیجه از نظر جزئیات به خوبی پیکسل ۳ نیست اما برای کسانی که با دوربین سلفی، فیلم‌برداری می‌کنند، بهتر است. رنگ‌ها و لرزشگیر دوربین سلفی نوت ۹ برای ویدیو‌ها، خیلی خوب توصیف شده است.

گوشی شیائومی می میکس ۳ نیز آنطور که گفته شده، به دلیل ثبت خلاقانه سلفی با افکت پرتره، توانسته خود را در لیست بهترین ثبت کنندگان سلفی، بالا بکشد. شما درباره لیست بالا چه فکر می‌کنید؟ آیا دوربین سلفی خوب فاکتور مهمی برای خرید گوشی برای شما به حساب می‌آید؟

منبع: GSMArena

The post DxOMark: گلکسی نوت ۹ و پیکسل ۳ در صدر لیست بهترین دوربین‌های سلفی appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala