۵ ماه بعد از اینکه ال جی اشاره‌های مختصری به نخستین گوشی ۵G این شرکت داشت، ساعاتی قبل اعلام کرد که گوشی مذکور در نمایشگاه MWC 2019 معرفی خواهد شد. در همین حین، این برند کره‌ای از برخی از ویژگی‌های این گجت پرده‌برداری کرده است.

مهم‌ترین مشخصه‌ی نخستین گوشی ۵G ال‌جی، بهره‌گیری آن از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ است. این تراشه در مقایسه با نسل قبلی، از ۴۵ درصد عملکرد بهتری بهره می‌برد و همچنین به‌لطف استفاده از فناوری‌های نوین، از لحاظ مصرف انرژی هم تا حد زیادی بهینه‌تر است. حالا که بحث مصرف انرژی مطرح شد، بهتر است بگوییم که ال جی برای این گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته که این یعنی با وجود پشتیبانی از اینترنت ۵G، عمر باتری مناسبی خواهد داشت.

ال جی

آخرین جزئیاتی که ال‌جی اعلام کرد، مربوط به درجه حرارت است. مشخصا، این شرکت اعلام کرده در داخل این گوشی یک محفظه بخار قرار گرفته که ۲.۷ برابر محفظه بخار موجود در V40 ThinQ است. با توجه به اینکه در حال حاضر تکنولوژی‌های ۵G گرمای زیادی را تولید می‌کنند، این محفظه بخار می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را خنثی کند.

متاسفانه، شرکت ال جی جزئیات مربوط به طراحی این گوشی را مطرح نکرده است. با این حال، با توجه به اینکه ال‌جی این گوشی را بارها با V40 ThinQ مقایسه کرده، این احتمال وجود دارد که گوشی ۵G موردنظر تا حد زیادی مشابه V40 باشد. در هر صورت، ارائه باتری بازرگ‌تر و محفظه بخار جدید نشان می‌دهد که ال‌جی تمام تلاش خود را برای خنثی کردن مشکلات مربوط به تکنولوژی ۵G به کار برده است.

طبیعتا این گوشی قیمت بالایی خواهد داشت و به‌صورت محدود عرضه خواهد شد. گوشی هوشمندی که به طور گسترده عرضه می‌شود، G8 نام دارد که در ابتدا گفته می‌شد از نمایشگر ثانوی ماژولار بهره می‌برد ولی در رندرهای منتشر شده اثری از این مشخصه دیده نمی‌شود؛ البته از آنجایی که ال‌جی صحت این رندرها را تکذیب کرده، باید صبر کنیم تا ببینیم آیا این گوشی یک گجت هیجان‌انگیز از آب در می‌آید یا اینکه در نهایت یک گوشی معمولی خواهد بود.

منبع: Phone Arena

The post ال جی در نمایشگاه MWC از گوشی ۵G رونمایی می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala