«مینگ چی کو» (Ming Chi-Kuo) یکی از بهترین تحلیلگران شرکت اپل محسوب می‌شود. در گذشته، او بارها ماه‌ها قبل از عرضه‌ی مدل‌های جدید آیفون، پیش‌بینی‌های بسیار دقیقی ارائه داده است و به همین خاطر حرف‌ها و نظرات او در رابطه با شرکت اپل و وضعیت آن همواره مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. حالا جدیدترین اظهارنظر این تحلیلگر در مورد کاهش فروش آیفون‌ها است که او می‌گوید به‌زودی این روند به اتمام می‌رسد و وضعیت فروش آیفون‌ها بهبود می‌یابد.

«مینگ» با توجه به کاهش فروش آیفون‌های ۲۰۱۸ در چین و کشورهای در حال توسعه، تخمین خود را از فروش آیفون‌ها در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹، از حدود ۳۸-۴۲ میلیون واحد به ۳۶-۳۸ میلیون واحد کاهش داده است. اما این تحلیلگر می‌گوید در سه‌ماهه دوم، اپل می‌تواند بین ۳۴ تا ۳۷ میلیون آیفون را به فروش برساند که بالاتر از تخمین ۳۰ تا ۳۵ میلیونی وال‌استریت است.

«مینگ» معتقد است که اپل‌ در سال ۲۰۱۹ در مجموع می‌تواند ۱۸۸ تا ۱۹۲ میلیون آیفون را روانه‌ی بازار کند.

اگر تحلیل «مینگ» درست از آب در بیاید، پس کاهش فروش ۲۹ درصدی سه‌ماهه نخست اپل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در سه‌ماهه دوم به کاهش سالانه ۱۴ درصدی می‌رسد. همچنین طبق تحلیل‌ها، در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، اپل می‌تواند در حد و اندازه‌ی سال قبلی تعداد زیادی از آیفون‌ها را به فروش برساند. البته، باید جنگ تجاری بین آمریکا و چین را مدنظر قرار دهیم که می‌تواند چنین تخمین‌هایی را تحت تاثیر قرار دهد.

روی هم رفته، «مینگ» معتقد است که اپل در سال ۲۰۱۹ در مجموع می‌تواند ۱۸۸ تا ۱۹۲ میلیون آیفون را روانه‌ی بازار کند. البته برای تایید رسمی چنین تخمین‌هایی، به آمار فروش اعلام شده از طرف اپل نیاز داریم که این شرکت اعلام کرده دیگر آمار فروش این گوشی‌ها را اعلام نخواهد کرد.

منبع: Phone Arena

The post تحلیلگر ارشد اپل می‌گوید وضعیت فروش آیفون به‌زودی بهبود می‌یابد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala