شیائومی از جمله شرکت‌هایی است که در کنار عرضه گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت، به عرضه‌ی گوشی‌های مقرون به صرفه شهرت دارد. جدیدترین تلاش این شرکت برای معرفی یک گوشی بسیار ارزان‌قیمت، Redmi Go است. شیائومی مدتی قبل برند Redmi را به یکی از برندهای زیر مجموعه خود بدل کرد تا بتواند تمرکز بیشتری بر آن داشته باشد. این گوشی هم اولین گوشی مبتنی بر اندروید گو شیائومی محسوب می‌شود و این گوشی‌ها، معمولا از ابتدایی‌ترین مشخصات ممکن بهره می‌برند. اما بر خلاف بیشتر گوشی‌های این شرکت، Redmi Go از همان ابتدا در بازار اروپا عرضه می‌شود.

مانند دیگر گوشی‌های مبتنی بر اندروید گو، این گوشی هم ویژگی‌های پر زرق‌وبرقی ندارد. هدف اصلی شرکت‌ها از ساخت چنین گوشی‌هایی این است که افراد بسیار کم‌درآمد بتوانند یک گوشی هوشمند را خریداری کنند و از قابلیت‌های آن‌ها بهره ببرند.

با خرید این گوشی شیائومی، کاربران به نمایشگر ۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ و رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ دسترسی پیدا می‌کنند.Redmi Go شیائومی واجد تراشه اسنپدراگون ۴۲۵ است که از ۴ هسته ۱.۴ گیگاهرتزی تشکیل شده است. دوربین اصلی آن هم از نوع ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن از نوع ۵ مگاپیکسلی است. در کنار این تراشه، ۸ گیگابایت حافظه داخلی-در کنار پشتیبانی از کارت حافظه microSD-و ۱ گیگابایت حافظه رم قرار دارد. در ضمن به‌لطف بهره‌گیری از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ این گجت ساعات زیادی دوام می‌آورد.

همچنین باید خاطرنشان کنیم اندروید گو این گوشی مبتنی بر اندروید ۸.۱ اوریو است. برخلاف بسیاری از گوشی‌های Redmi شیائومی، این گجت در ابتدا فقط در چین و هند روانه‌ی بازار نمی‌شود و قرار است با قیمت ۸۰ یورو (۹۰ دلار) در بازارهای اروپا هم عرضه شود.

منبع: SlashGear

The post نخستین گوشی اندروید گو شیائومی با قیمت ۹۰ دلار معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala