طبق جدیدترین شایعات منتشر شده، سامسونگ برای رقابت با گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده برندهایی همچون شیائومی و آنر، می‌خواهد گوشی‌های ارزان‌قیمت سری گلکسی A را با قابلیت‌های جذابی ارائه کند. در گزارش MySmartPrice آمده که گوشی‌های گلکسی A10، گلکسی A20 و گلکسی A30 از نمایشگرهای AMOLED بهره می‌برند. بر اساس این گزارش، گلکسی A10 با قیمت حدود ۱۲۰ دلار عرضه می‌شود که اندکی گران‌تر از گوشی پایین‌رده گلکسی M10 به حساب می‌آید. گلکسی M10 و M20 هر دو از نمایشگرهای Infinity-V استفاده می‌کنند و به همین خاطر حاشیه‌های نمایشگر آن‌ها بسیار کم است. هنوز معلوم نیست که آیا این گوشی‌های سری گلکسی A هم از نمایشگر واجد ناچ بهره می‌برند یا نه.

به‌نظر می‌رسد سامسونگ برای این گوشی‌ها تمرکز خود را عمدتا معطوف به بهره‌گیری از نمایشگرهای باکیفیت کرده و برخلاف گلکسی M20 توجهی به افزایش قابل توجه ظرفیت باتری نشان نداده است. گفته می‌شود این گوشی‌های سری گلکسی A حداکثر از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند و باید خاطرنشان کنیم گلکسی M20 واجد باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سایت Geekbench، به احتمال زیاد هر سه گوشی مذکور از تراشه اگزینوس ۷۸۸۵ بهره می‌برند. مقدار حافظه رم هم طبیعتا بین مدل‌های مختلف، گوناگون است و مثلا مدل پایه A10 واجد ۲ گیگابایت رم است و برای مدل رده بالای A30 هم به‌نظر سامسونگ ۴ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است. یکی از نکات قابل توجه در مورد این گوشی‌ها این است که ظاهرا تمام این گوشی‌ها از همان ابتدا از رابط کاربری One UI بهره می‌برند.

با توجه به معرفی گوشی‌های سری گلکسی M و حالا تمرکز سامسونگ برای معرفی نسل جدید گوشی‌های میان‌رده گلکسی A، به‌نظر می‌رسد بعد از چند سال انتظار، این شرکت بالاخره بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت را جدی گرفته است. به‌نظر شما آیا این گوشی‌ها می‌توانند وضعیت بخش موبایل سامسونگ را بهبود ببخشند؟

منبع: Android Authority

The post احتمال بهره‌گیری گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ از نمایشگر AMOLED appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala