شرکت ال‌جی با انتشار یک بیانیه خبری اعلام کرده که این شرکت از طریق همکاری با شرکت Infineon، موفق به توسعه‌ی دوربین مدت پرواز (ToF) برای استفاده در گوشی ال جی G8 شده است. این یعنی، گوشی مذکور به جای اینکه با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیچیده، فاصله سوژه تا لنز دوربین سلفی را اندازه‌گیری کند، این کار را از طریق محاسبه زمان تابش و بازتابش پرتوهای فروسرخ انجام می‌دهد.

دوربین‌های ToF چنین قابلیتی سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می‌دهند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند و فشار کمتری بر تراشه گوشی وارد می‌کنند. از بین قابلیت‌های این دوربین‌ها، می‌توانیم به تشخیص چهره سه‌بعدی اشاره کنیم. در همین رابطه می‌توانیم به آیفون‌های ۲۰۲۰ هم اشاره کنیم که ظاهرا اپل می‌خواهد چنین دوربین‌هایی را در پنل پشتی آن‌ها تعبیه کند.

دوربین‌های ToF ارزان‌تر هستند و تولید انبوه آن‌ها هم ساده‌تر است.

در حال حاضر، آیفون‌های فعلی برای تشخیص چهره از تجهیزات TrueDepth استفاده می‌کنند که شامل سنسورها و پروژکتورها و دیگر قطعات است و به همین خاطر ساخت و تعبیه‌ی آن‌ها در گوشی هم هزینه‌بر محسوب می‌شود و هم کار سختی به حساب می‌آید. اما دوربین‌های ToF ارزان‌تر هستند و تولید انبوه آن‌ها هم ساده‌تر است. ال‌جی می‌گوید سنسور ToF بدون اینکه تحت تاثیر نور محیط قرار بگیرد، کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد که این موضوع هم برای تشخیص چهره و هم برای قابلیت‌های واقعیت افزوده و مجازی تا حد زیادی مثمر ثمر واقع می‌شود.

تعبیه این سنسور در کنار دوربین سلفی ال جی G8 نه‌تنها قابلیت‌های تشخیص چهره را به ارمغان می‌آورد، بلکه می‌تواند برای بهبود کیفیت تصاویر سلفی هم انجام وظیفه کند. در نهایت باید بگوییم که طبق گزارش‌ها، در تاریه ۲۴ فوریه در نمایشگاه MWC شاهد معرفی این گوشی خواهیم بود.

منبع: Phone Arena

The post ال‌جی G8 از سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی بهره می‌برد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala