ساعاتی قبل اکانت شیائومی در شبکه اجتماعی چینی Weibo با انتشار یک تصویر، تاریخ معرفی گوشی Mi 9 را اعلام کرد. بر اساس این اعلام، گوشی موردنظر در تاریخ ۲۰ فوریه (۱ اسفند) رسما معرفی خواهد شد. اگر پیگیر خبرهای مربوط به خانواده گلکسی اس ۱۰ و نخستین گوشی تاشو سامسونگ بوده باشید، احتمالا می‌دانید که گوشی‌های مذکور هم در همین تاریخ معرفی خواهند شد. اگرچه شیائومی هم طرفداران پروپاقرص زیادی دارد و Mi 9 هم مطمئنا یک پرچم‌دار باکیفیت محسوب می‌شود، ولی به‌نظر می‌رسد رقابت مستقیم با سامسونگ برای جلب توجه رسانه‌ها، ایده‌ی چندان جالبی محسوب نمی‌شود.

مدتی قبل، مدیر محصول شیائومی تصویری زنده از گوشی Mi 9 را منتشر و سپس حذف کرد. در این عکس، دوربین سه‌گانه موجود در پنل پشتی، توجهات را جلب می‌کند که ظاهرا متشکل از سه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور ToF است.

گوشی Mi 9

گفته می‌شود شیائومی Mi 9 از نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ بهره می‌برد. قلب تپنده آن تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ است و احتمالا شاهد عرضه مدل‌های مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی خواهیم بود. حسگر اثر انگشت آن در زیر نمایشگر تعبیه شده و انرژی آن را یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند. این گوشی از همان ابتدا از اندروید پای که بر روی آن رابط کاربری MIUI قرار گرفته، بهره می‌برد.

همچنین مانند Mi 8، ظاهرا شیائومی مدل Explorer Edition این گوشی را هم معرفی خواهد کرد. سال گذشته، این مدل از پنل پشتی شفاف بهره می‌برد که ظاهرا سخت‌افزار گوشی را نشان می‌داد. اما کمی بعد مشخص شد این پنل شفاف جعلی بوده است. آیا مدل Explorer Edition شیائومی Mi 9 هم این تجربه را تکرار خواهد کرد؟ حدود یک هفته دیگر از این موضوع خبردار خواهیم شد.

منبع: Phone Arena

The post شیائومی تاریخ معرفی گوشی Mi 9 را اعلام کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala