اپل می‌خواهد امسال طراحی مک بوک پرو را به طور کامل تغییر دهد. این خبر را Ming-Chi Kuo که یکی از لودهنگان مورد اطمینان در مورد مسائل اپل است، اعلام کرده. وی گفته که قرار است مک بوک پرو جدید یک مدل رده بالا که نمایشگری بین ۱۶ تا ۱۶.۵ اینچ خواهد داشت، داشته باشد که به این ترتیب، این مدل، به بزرگ‌ترین مک بوک اپل از زمان مک بوک پروهای ۱۷ اینچی که در سال ۲۰۱۲ فروخته می‌شدند، تبدیل می‌شود. Kuo همچنین می‌گوید قرار است خانواده مک بوک پرو به لپتاپی ۱۳ اینچ با ۳۲ گیگابایت رم هم مجهز شود تا قدرتمندترین لپ‌تاپ کوچک اپل به حساب بیاید. در حال حاضر تنها مک بوک پرو‌های ۱۵ اینچی را می‌توان به ۳۲ گیگابایت رم ارتقا داد و دیگر لپ‌تاپ‌های اپل چنین گزینه‌ای را ندارند.

خبر هیجان انگیز این است که اپل می‌خواهد طراحی مک بوک پرو را دوباره تغییر دهد. آخرین بار اپل در سال ۲۰۱۶ مک بوک پروهای مجهز به تاچ بار را معرفی کرد که یک باز طراحی در این سری از لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آمد. قبل از ۲۰۱۶ نیز آخرین بار چهار سال پیش از آن طراحی مک بوک پرو تغییر کرده بود و حالا پس از حدود ۳ سال، اپل می‌خواهد دوباره طراحی مک بوک پرو را تغییر دهد. اما خب این خبر هیجان انگیز، از طرفی برای بسیاری خوشحال کننده نیز هست چرا که خیلی‌ها به طراحی مک بوک پرو‌های کنونی علاقه‌ای ندارند. مخصوصا کیبرد مک بوک پروهای جدید مشکلات و حاشیه‌های بسیاری را برای کامپیوترهای اپل به همراه داشته است. گرچه در هر نسل این کیبرد‌ها بهتر شده‌اند اما همچنان کاربران زیادی با آن مشکل دارند و حالا اپل می‌تواند با باز طراحی مک بوک پرو، مشکلات کیبرد این لپ‌تاپ را هم برطرف کند.

Kuo همچنین معتقد است که کامپیوتر مک پرو جدید هم امسال عرضه می‌شود. این کامپیوتر قرار است ماژولار باشد و خود Kuo گفته است که قطعات داخلی آن را می‌توان به سادگی تغییر داد و کامپیوتر را از نظر سخت‌افزاری بروز کرد. جدا از این موارد، Kuo گفته که اپل قرار است با عرضه یک مانیتور ۳۱.۶ اینچی با رزولوشن ۶K، به بازار مانیتورها برگردد. این مانیتور قرار است پنلی با تکنولوژی Mini LED Backlight داشته باشد. اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۶ مانیتورهای تاندربولت دیسپلی را عرضه کرد و پس از آن، این شرکت دیگر هیچ محصولی در حوزه نمایشگرهای کامپیوتری نداشته است. در عوض اپل تصمیم گرفت در آن زمان با ال جی همکاری کند تا نمایشگر ۲۱ و ۲۷ اینچ برای کامپیوترهای مک بسازد و عرضه کند.

Kuo همچنین اطلاعاتی درباره نسل جدید آیفون‌هایی که امسال قرار است عرضه شوند نیز داده که در پستی جداگانه به آن‌ها پرداخته‌ایم. شما درباره مک بوک پرو ۱۶ اینچی چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post اپل امسال مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی و نمایشگر ۳۲ اینچی ۶K معرفی می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala