در دنیای تکنولوژی نمی‌توان به هر شایعه‌ای اعتماد کرد اما برخی شایعات را می‌توان با تقریب خوبی قبول کرد. امروز Ming-Chi Kuo که سابقه درخشانی در لو دادن اطلاعات درباره محصولات آینده اپل دارد، خبری درباره آیفون جدید منتشر کرده است. وی اولین کسی بود که سال گذشته اندازه نمایشگر آیفون‌های امسال را درست اعلام کرده بود.

حالا Kuo اخبار جدیدی را به ۹To5Mac و MacRumors اعلام کرده که در آن گفته می‌شود امسال اپل دوباره قرار است سه iPhone جدید معرفی کند و یکی از این آیفون‌ها، دوربین سه گانه خواهد داشت.

اندازه نمایشگر این سه آیفون، مثل آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR خواهد بود. همچنین نسل جدید آیفون XR قرار است همچنان همین نمایشگر کنونی با تکنولوژی LCD را داشته باشد در صورتی که دو آیفون دیگر، نمایشگر OLED خواهند داشت. همچنین قرار است سه آیفون جدید از Face ID نسل دوم بهره ببرند که سریع‌تر و با دقت بالاتری خواهد بود. باتری هر سه آیفون جدید نیز قرار است بروز شود و ظرفیت آن‌ها افزایش یابد. شیشه پشتی این آیفون‌ها نیز مدل مات خواهد داشت که احتمالا شبیه به شیشه مات بخش پشتی پیکسل ۳ خواهد بود. همچنین GPS این گوشی‌ها بهتر خواهد شد تا در مواقعی که درون ساختمان هستید، موقعیت یابی دستگاه با دقت بالاتری کار کند. ویژگی جدید دیگر نیز شارژ بی‌سیم معکوس خواهد بود که چنین تکنولوژی را اولین بار در گوشی هواوی میت ۲۰ پرو دیده‌ایم.

این یعنی اپل می‌خواهد امکانی را ایجاد کند که کاربران بتوانند ایرپادز نسل جدید (که انتظار می‌رود تا ۶ ماه آینده معرفی شود) را بتوانند به صورت بی‌سیم با آیفون‌های ۲۰۱۹ شارژ کنند. همچنین Kuo اعلام کرده که اپل برنامه‌ای برای جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C ندارد و امسال هم آیفون‌ها با پورت لایتنینگ عرضه می‌شوند.

همچنین Kuo نیز تایید کرده که اپل بالاخره می‌خواهد نسل جدید آیپاد تاچ و نسل جدید آیپد مینی را هم معرفی کند و در کنار آن‌ها، دو آیپد بزرگ جدید نیز معرفی خواهد شد که نمایشگر آن‌ها ۱۰.۲ اینچی خواهد بود. این آیپد‌ها قرار نیست از سری آیپد پرو باشند و جایگزین آیپد معمولی می‌شوند.

جدا از این موارد، Kuo در گزارشی دیگر اعلام کرده که اپل می‌خواهد در سال جاری میلادی، یک مک بوک پرو ۱۶ اینچی و نمایشگری با رزولوشن ۶K برای کامپیوترهای خود نیز عرضه کند که در خبری جداگانه به آن‌ها پرداخته‌ایم. شما درباره آیفون ۲۰۱۹ چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post Ming-Chi Kuo اطلاعات جدیدی از آیفون ۲۰۱۹ منتشر کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala