شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی و موتورولا قصد دارند به‌زودی از نخستین گوشی‌های تاشو خود پرده‌برداری کنند. اما در این میان، اپل برای این کار عجله‌ای ندارد و ظاهرا آیفون تاشو در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. با توجه به این فاصله طولانی، مطمئنا خبرهای موثقی در رابطه با این گوشی منتشر نشده و نمی‌توانیم در مورد ظاهر آن با قاطعیت زیادی به گمانه‌زنی بپردازیم. ولی کارشناسان سایت LetsGoDigital که به یک پتنت ثبت شده از جانب اپل دست پیدا کرده‌اند، بر اساس آن رندرهایی را از ظاهر احتمالی آیفون تاشو خلق کرده‌اند.

برخلاف گوشی‌های تاشو سامسونگ و شیائومی که به‌صورت افقی باز و بسته می‌شوند، ظاهرا اپل به‌دنبال توسعه آیفون تاشویی است که مکانیزم باز و بسته شدن عمودی داشته باشد؛ تقریبا مانند طرح‌هایی که از گوشی تاشو RAZR موتورولا منتشر شده است.

آیفون تاشو

در پنل جلویی، حاشیه‌های اندک نمایشگر و فقدان ناچ توجه را جلب می‌کند. زمانی که این آیفون باز می‌شود، از آن می‌توان مانند آیفون‌های معمولی استفاده کرد. اما اگر کاربران بخواهند از نیمی از نمایشگر استفاده کنند، می‌توانند این گوشی را در جهت بیرون تا کنند و با این کار می‌توانند فقط از نصف نمایشگر بهره ببرند. علاوه بر این، با بستن گوشی به جهت داخل، نمایشگرها بر روی دیگر قرار می‌گیرند و کاربر به‌راحتی می‌تواند گوشی خود را در یکی از جیب‌های کوچک خود بگذارد.

برخلاف بسیاری از شرکت‌های رقیب که در این زمینه پتنت‌های سرشار از جزئیات را ثبت کرده‌اند، در این پتنت اپل اطلاعات زیادی در مورد عملکرد آیفون تاشو دیده نمی‌شود. در اسناد مربوط به این پتنت، به تعداد دوربین‌های قرار گرفته در بدنه این گوشی هم اشاره‌ای نشده است. البته با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۹ شاهد آیفون مجهز به دوربین سه‌گانه خواهیم بود، پس چنین آیفون تاشویی حداقل از سه دوربین اصلی بهره می‌برد. در نهایت، باید بگوییم که هیچ نشانه‌ای مبنی بر پشتیبانی این گوشی از فناوری ۵G یا بهره‌گیری آن از پورت USB-C دیده نمی شود.

منبع: Phone Arena

The post آیفون تاشو احتمالا چنین شکل و شمایلی دارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala