بار دیگر اخبار و شایعات منتشر شده درست از آب درآمدند. در ابتدا گفته می‌شد ال‌جی در این مراسم فقط از گوشی G8 پرده‌برداری می‌کند ولی کمی بعد گزارش‌ها این موضوع را مطرح کردند که شرکت ال‌جی علاوه بر معرفی این پرچم‌دار، از نخستین گوشی ۵G خود تحت عنوان ال جی V50 رونمایی خواهد کرد. در ادامه به ویژگی‌های این گوشی می‌پردازیم.

طراحی

متاسفانه، طراحی ال جی V50 و نسل قبلی آن یعنی V40 تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. در پنل جلویی، ما بار دیگر با نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد با رزولوشن QHD+ روبرو هستیم. برخلاف بسیاری از شرکت‌های اندرویدی که به بهره‌گیری از بریدگی نمایشگر قطره‌ای شکل روی آورده‌اند، ال‌جی ترجیح داده همچنان از بریدگی عریض گوشی V40 استفاده کند. البته باید بگوییم که در این بریدگی، دو دوربین سلفی ۸ و ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است. ال جی V50 دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیست و این حسگر، در پنل پشتی قرار دارد. در این پنل، خوشبختانه دوربین سه‌گانه از بدنه بیرون نیامده‌اند و مهندسان ال‌جی موفق شده‌اند این سه‌دوربین را به‌طور کامل درون بدنه تعبیه کنند.

ال جی V50

دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین معمولی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین واید ۱۶ مگاپیکسلی است. یکی از قابلیت‌های جدید این گوشی، ضبط ویدیو با حالت پرتره با استفاده دوربین‌های اصلی یا سلفی است. اگرچه چنین قابلیتی برای روی کاغذ جذاب به‌نظر می‌رسد، اما باید در عمل هم تاثیر آن را مشاهده کنیم. همانطور که انتظار داشتیم، این گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

ال جی V50

همانند تقریبا تمام پرچم‌داران اندرویدی سال ۲۰۱۹، قلب تپنده این گوشی هم تراشه قدرتمند ۸۵۵ است و به‌لطف بهره‌گیری از مودم ۵G اسنپ‌دراگون X50، این گوشی از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند. ال‌جی برای اینکه بتواند گرمای تولید شده از جانب مودم ۵G را کنترل کند، یک محفظه بخار جدید در این گوشی تعبیه کرده که ظاهرا به‌خوبی از پس انجام این کار برمی‌آید. در کنار این تراشه قدرتمند، شرکت ال‌جی ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم را در نظر گرفته که انرژی این قطعات از جانب باتری حجیم ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. این گوشی از اندروید پای که بر روی آن رابط کاربری ال‌جی قرار دارد، بهره می‌برد.

کیس مخصوص برای افزودن نمایشگر

ال جی V50

یکی از امکانات قابل توجه ال جی V50، پشتیبانی آن از کیس مخصوصی است که این گوشی را به نوعی کنسول دستی مانند نینتندو DS بدل می‌کند. این دو نمایشگر می‌توانند برای وظایف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند یا مثلا برای بازی کردن، هر دو آن‌ها کار مشخصی را در راستای بازی موردنظر انجام می‌دهند.

قیمت و تاریخ عرضه

در این رابطه هنوز نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. حتی ال‌جی قیمت کیس مخصوص این گوشی را هم اعلام نکرده است. باید ببینیم که آیا نخستین گوشی ۵G ال‌جی می‌تواند فروش قابل توجهی را برای این شرکت رقم بزند یا اینکه این گوشی هم فروش ناامیدکننده‌ای خواهد شد. البته در این زمینه، قیمت‌گذاری اهمیت زیادی دارد و باید ببینیم ال‌جی برای این گوشی چه قیمتی را اعلام می‌کند.

منبع: Phone Arena

The post ال‌جی وی ۵۰ رسما معرفی شد؛ ورود شرکت ال‌جی به عرصه ۵G appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala