ساعاتی قبل شرکت ال‌جی در مراسم خود برای نمایشگاه MWC 2019 از گوشی ال جی G8 و نمونه کمی ضعیف‌تر آن تحت عنوان G8s رونمایی کرد. ال‌جی جی ۸ شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارد ولی از ویژگی‌های قابل توجهی بهره می‌برد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

هر دو گوشی از تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش بهره می‌برند. ال جی G8 مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی اولد با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ است. از دیگر ویژگی‌های آن، می‌توانیم به بهره‌گیری از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سه‌گانه اشاره کنیم که متشکل از دوربین استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی است.

ال جی G8

ال جی G8s اگرچه از نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۲ اینچی اولد بهره می‌برد، ولی رزولوشن آن ۲۲۴۸ در ۱۰۸۰ است که پایین‌تر از برادر گران‌تر خود محسوب می‌شود. انرژی این گوشی را یک باتری ۳۵۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند و دوربین سه‌گانه آن هم تشکیل شده از یک دوربین استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی است. در ضمن باید خاطرنشان کنیم ال جی G8 در برخی از بازارها با دوربین دوگانه عرضه می‌شود.

ال‌جی به جای تعبیه اسپیکر مکالمه، از فناوری Crystal Sound OLED استفاده کرده که در حقیقت با لرزش نمایشگر اولد، صدا به گوش کاربر منتقل می‌شود. در ضمن ال‌جی در لبه‌ی پایین این گوشی‌ها اسپیکر قدرتمند Boombox تعبیه کرده که کیفیت صدای قابل توجهی را به ارمغان می‌آورد.

ال جی G8

هر دو گوشی ال جی G8 و G8s از دوربین سلفی و سنسور ToF بهره می‌برند که قابلیت Hand ID را امکان‌پذیر کرده است. این سیستم با تشخیص رگ‌های درون کف دست، می‌تواند الگوی آن‌ها را شناسایی کند و از این موضوع برای آنلاک کردن گوشی استفاده کند. همچنین این سیستم از قابلیت تشخیص چهره-فارغ از وضعیت نور محیط-بهره می‌برد. در کنار این موارد، نباید قابلیت Air Motion را از قلم بیندازیم که تعامل بدون لمس را امکان‌پذیر می‌کند. به‌عنوان مثال، بدون دست زدن به گوشی می‌توانید کارهایی مانند رد تماس، ثبت اسکرین‌شات یا تغییر بلندی صدا را انجام دهید. چنین قابلیتی مثلا در هنگام آشپزی یا مثلا اوقاتی که دست‌ها خیس یا چرب است، می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

ال جی G8 در رنگ‌های قرمز، مشکی و آبی روانه‌ی بازار می‌شود و در نهایت باید بگوییم که این شرکت در رابطه با قیمت یا تاریخ عرضه این گوشی‌ها هنوز اظهارنظر نکرده است.

The post گوشی ال‌جی جی ۸ معرفی شد؛ پشتیبانی از تعامل بدون لمس appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala