سونی اکسپریا ۱ را می‌توان به‌نوعی نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی سری گوشی‌های XZ پریمیوم به حساب آورد. اکسپریا ۱ نخستین گوشی مجهز به نمایشگر ۴K اولد محسوب می‌شود که نسبت تصویر آن ۲۱:۹ است و در ضمن، این اولین گوشی شرکت سونی است که از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد.

سونی برای نمایشگر ۶.۵ اینچی این گوشی با بهره‌گیری از تکنولوژی پردازش تصویر تلویزیون رده‌بالا Bravia، موفق شده کیفیت و دقت حائز اهمیتی را برای این نمایشگر به ارمغان بیاورد. رزولوشن این نمایشگر به ۳۸۴۰ در ۱۶۴۴ می‌رسد و نباید پشتیبانی آن از استاندارد HDR را از قلم بیندازیم. آمازون و نتفلیکس از جمله شرکت‌هایی هستند که محتوای HDR با فرمت ۲۱:۹ را ارائه می‌دهند. در ضمن به‌لطف صدای Dolby Atmos، کاربران بیش از پیش می‌توانند در دنیای ویدیوها و فیلم‌ها غرق شوند.

اکسپریا 1

در پنل پشتی، ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. دوربین اصلی دارای سنسور ۱.۲۶ اینچی است که لنز آن از گشودگی دیافراگم F/1.6 و فناوری Optical SteadyShot (ترکیب لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال) و قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌برد. یک دوربین دیگر از فاصله کانونی ۵۲ میلی‌متری بهره می‌برد که زوم ۲ برابری را امکان‌پذیر می‌کند و دوربین سوم هم به‌دلیل داشتن یک لنز با فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری، از نوع اولترا واید محسوب می‌شود.

مانند بسیار از پرچم‌داران اندرویدی تازه‌نفس، این گوشی هم مبتنی بر تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ است که در کنار آن ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش در نظر گرفته شده. این گوشی از قابلیت Game Enhancer بهره می‌برد که احتمالا مورد توجه طرفداران بازی‌های موبایل قرار می‌گیرد. این مشخصه می‌تواند بین عملکرد پردازنده و مصرف باتری تعادل ایجاد کند، گیم‌پلی بازی و حتی واکنش‌های کاربر را با استفاده از دوربین سلفی ضبط کند و در نهایت در مواقع موردنیاز می‌تواند ویدیوهای مراحل بازی که در یوتیوب قرار دارند، در یک پنجره شناور پخش کند.

انرژی این پرچم‌دار از جانب یک باتری ۳۳۳۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. خوشبختانه اکسپریا ۱ برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک دارای گواهی IP68 است و پوشش گوریلا گلس ۶، از پنل جلویی و پشتی این گوشی محافظت می‌کنند. حسگر اثر انگشت این گوشی مانند دیگر گوشی‌های سونی، در کنار بدنه قرار دارد ولی این بار، شاهد ترکیب آن با دکمه پاور نیستیم.

اکسپریا ۱ از اواخر بهار روانه‌ی بازارها می‌شود و سونی هنوز در رابطه با تاریخ دقیق عرضه و قیمت آن، اظهارنظر نکرده است.

The post سونی اکسپریا ۱ معرفی شد؛ نخستین گوشی مجهز به نمایشگر ۴K اولد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala