در چند روز گذشته، سامسونگ و هواوی گوشی‌های تاشو خود را معرفی کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها هم تلاش کرده‌اند برنامه‌های خود را برای این تکنولوژی جدید ارائه کنند. اما چه می‌شد اگر به جای تا کردن گوشی و قرار دادن آن در جیب، بستن گوشی مانند یک دستبند به دور مچ دست امکان‌پذیر می‌شد؟ برند نوبیا که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ZTE محسوب می‌شود، این فرض را به یک واقعیت تبدیل کرده که این گجت نوبیا آلفا نام دارد. این ساعت هوشمند/گوشی از نمایشگر انطعاف‌پذیر اولد ۴ اینچی بهره می‌برد. از آنجایی که قرار است این گجت به‌عنوان یک نوع دستبند مورد استفاده قرار بگیرد، این نمایشگر مبتنی بر نسبت تصویر ۳۶:۹ با رزولوشن ۹۶۰ در ۱۹۲ است و به همین خاطر بسیار بلندقد محسوب می‌شود.

نوبیا

البته با توجه به مشخصات سخت‌افزاری این گجت، باید اذعان کنیم که این محصول در وهله‌ی اول یک ساعت هوشمند است. قلب تپنده‌ی نوبیا آلفا تراشه اسنپ‌دراگون Wear 2100 است و در کنار آن ۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده. این گجت از یک سیستم‌عامل اختصاصی بهره می‌برد و انرژی آن را یک باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند.

مدل مبتنی بر eSIM، از قابلیت تماس صوتی و ارتباط LTE پشتیبانی می‌کند. مدل معمولی آن هم از طریق بلوتوث می‌تواند به گوشی و از طریق وای‌فای به اینترنت وصل شود. در ضمن نباید بهره‌گیری نوبیا آلفا از دوربین ۵ مگاپیکسلی را از قلم بیندازیم که می‌تواند برای کارهایی مانند تماس‌های ویدیویی یا گرفتن عکس‌های سلفی مورد استفاده قرار بگیرد. در ضمن نوبیا یک مدل خاص از این گجت را با طلای ۱۸ عیار پوشانده است.

ویژگی‌های تندرستی نوبیا آلفا مانند دیگر ساعت‌های هوشمند استاندارد است و از بین آن‌ها می‌توانیم به رهگیری ضربان قلب و نظارت بر وضعیت خواب اشاره کنیم.

نسخه بلوتوثی این گجت در ماه آوریل با قیمت ۴۵۰ یورو روانه‌ی بازار می‌شود که کاربران تنها می‌توانند این مدل را در رنگ مشکی خریداری کنند. مدل مبتنی بر eSIM هم ۵۵۰ یورو قیمت دارد و برای خرید نسخه طلایی باید ۶۵۰ یورو پرداخته شود. این مدل هم در ماه آوریل در چین به بازار عرضه می‌شود و در سه‌ماهه سوم روانه‌ی بازار اروپا و در سه‌ماهه‌ی چهارم روانه‌ی آمریکای شمالی خواهد شد.در ادامه می‌توانید تیزر معرفی این گجت را مشاهده کنید.

The post نوبیا از یک گوشی به شکل دستبند رونمایی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala