نخستین موج گوشی‌های ۵G در حال معرفی شدن هستند اما طبق اعلام شرکت کوالکام، در سال ۲۰۲۰ حجم گوشی‌های بهره‌مند از این فناوری تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ کوالکام از مودم LTE داخلی بهره می‌برد. به همین خاطر، شرکت‌ها برای اینکه بتوانند فناوری ۵G را برای گوشی‌های خود امکان‌پذیر کنند، باید از یک مودم ۵G جداگانه استفاده کنند. از بین گوشی‌هایی که به ناچار این رویکرد را اتخاذ کرده‌اند می‌توانیم به مدل ۵G گلکسی اس ۱۰، گلکسی فولد، ال‌جی V50 و گوشی ۵G وان‌پلاس اشاره کنیم. استفاده از مودم جداگانه هم نه‌تنها فضای بیشتری از محیط داخلی گوشی را اشغال می‌کند، بلکه مصرف انرژی را هم افزایش می‌دهد.

طبق اعلام کوالکام، نسل جدید تراشه پرچم‌دار این شرکت عاری از این مشکل است. این یعنی، به‌لطف بهره‌گیری این تراشه از مودم ۵G داخلی، از مزایایی مانند مصرف انرژی کمتر و بهره‌وری بیشتر بهره‌مند خواهد بود و در ضمن با اشغال فضای کمتر، شرکت‌ها می‌توانند از باتری بزرگ‌تری استفاده کنند.

کوالکام

تعبیه مودم ۵G در داخل تراشه کوالکام، یک مزیت بسیار مهم دیگر هم به همراه دارد. اگر کوالکام در رابطه با این تراشه تنها یک مدل حاوی مودم ۵G را روانه‌ی بازار کند، پس تقریبا تمام پرچم‌داران اندروید می‌توانند از قابلیت‌های ۵G بهره ببرند. به غیر از شرکت‌هایی مانند اپل و هواوی که از تراشه‌های اختصاصی بهره می‌برند و شرکتی مانند سامسونگ که برای گوشی‌های بین‌المللی خود از تراشه‌های اگزینوس استفاده می‌کند، دیگر شرکت‌های مهم سازنده گوشی‌های اندرویدی مبتنی بر تراشه‌ها و مودم‌های کوالکام هستند. به همین خاطر، همانطور که گفتیم، با ارائه تراشه حاوی مودم ۵G، تعداد گوشی‌های ۵G به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

البته نباید فراموش کنیم که گوشی‌های مبتنی بر تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ به‌تازگی در حال معرفی شدن هستند و در رابطه با گوشی‌های دارای مودم ۵G کوالکام هم عمدتا تاریخ عرضه و قیمت دقیق آن‌ها اعلام نشده است. با توجه به اینکه کوالکام تراشه حاوی مودم ۵G را حدودا در انتهای سال ۲۰۱۹ در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد، پس نخستین گوشی‌های بهره‌مند از آن حدودا در اواسط سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار خواهند شد.

منبع: The Verge

The post تراشه بعدی کوالکام پشتیبانی از اینترنت ۵G را ساده‌تر می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala