چند روز پس از معرفی ساعت جدید سامسونگ با نام گلکسی واچ اکتیو، توسعه‌دهندگان این ساعت، واچ‌فیس‌هایی کپی شده از ساعت‌های سواچ را برای گلکسی واچ اکتیو ساخته و عرضه کرده‌اند. از همین رو، شرکت سواچ، از سامسونگ شکایت کرده و درخواست غرامت صد میلیون دلاری کرده است. طرح شکایت سواچ نیز شامل عکس‌هایی از واچ‌فیس‌های این شرکت برای ساعت‌های سامسونگ است که می‌توان برای ساعت‌های سامسونگ از طریق فروشگاه رسمی اپلیکیشن‌های این ساعت‌ها، خریداری کرد. در ادامه عکس‌های این واچ‌فیس‌ها را آورده‌ایم و شما هم می‌توانید مقایسه کنید.

سواچ می‌گوید بیش از ۳۰ واچ‌فیس ساخته شده برای ساعت‌های سامسونگ، «یکسان یا تقریبا یکسان» هستند که شرکت سواچ پیش‌تر این طراحی‌ها را به عنوان علامت تجاری به نام خود ثبت کرده است. همچنین سواچ می‌گوید سامسونگ با عدم جلوگیری از انتشار این واچ‌فیس‌ها، مشتریان را به اشتباه به این سمت می‌کشاند که سامسونگ با سواچ قرارداد تجاری بسته در صورتی که چنین چیزی نیست.

اگرچه این واچ‌فیس‌ها که روی فروشگاه Galaxy Apps توسط توسعه دهندگان دیگر ثبت شده و خود Samsung چنین کاری نکرده اما به هرحال این واچ‌فیس‌ها فروخته می‌شوند و سامسونگ هم درصدی از فروش آن‌ها را به دست می‌آورد. سواچ همچنین خاطرنشان کرده که یکی از این واچ‌فیس‌ها مربوط به ساعت Jaquet Droz Tropical Bird Repeater است که این ساعت خیلی خاص، برای کلکسیونر‌ها طراحی شده و قیمت آن حدود ۶۵۰ هزار دلار است!

سواچ ادعا می‌کند که پیش از طرح شکایت، با سامسونگ در اواخر ماه دسامبر مکاتبه کرده و لیستی از واچ‌فیس‌های کپی شده را برای این شرکت ارسال کرده است. سامسونگ هم بلافاصله پس از این موضوع، واچ‌فیس‌های گفته شده را حذف کرده اما همه چیز آنطور که سواچ انتظار داشته پیش نرفته و سامسونگ نه تنها به کپی شدن طرح‌های سواچ اعتراف نکرده بلکه قبول نکرده تا کل واچ‌فیس‌های موجود در Galaxy Apps را مورد بازبینی قرار دهد.

جالب اینجاست که زمانی که Samsung واچ‌فیس‌های گفته شده را حذف کرده بود، دوباره طرح‌های کپی شده جدیدی از ساعت‌های سواچ روی گلکسی اپس به فروش رسیده است. سامسونگ هم بعدا در تاریخ ۱۵ فوریه در یک بیانیه خبری رسما اعلام کرده بود که تعدادی واچ‌فیس را از فروشگاه خود حذف کرده اما در نهایت باز هم شاهد عرضه واچ‌فیس‌های کپی شده سواچ در فروشگاه گلکسی اپس بوده‌ایم.

سواچ در طرح شکایت خود عنوان کرده «با توجه به کافی نبودن پاسخ سامسونگ، منطقی است نتیجه بگیریم که مدافع همچنان به نقض علائم تجاری ادامه خواهد داد که در نتیجه باعث از دست رفتن و آسیب بیشتر به شرکت‌های گروه سواچ می‌شود». با این شرایط، سواچ از سامسونگ در شهر نیویورک شکایت کرده و درخواست صد میلیون دلار غرامت دارد.

سواچ در زمینه شکایت‌های حقوقی، سابقه طولانی دارد و برای مثال یک بار از مجموعه فروشگاه‌های تارگت، برای کپی کردن طراحی‌های این شرکت، از شرکت Tiffany & Co برای عدم پایبندی به یک قرار داد تجاری و حتی یک بار از بلومبرگ برای ضبط غیر قانونی یک جلسه، شکایت کرده است. همچنین در سال ۲۰۱۵ گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد سواچ ۱۷۳ طرح دیگر مربوط به ساعت‌های هوشمند را پتنت کرده که بیشتر آن‌ها از سال ۲۰۱۲ ثبت شده‌اند. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post شرکت سواچ به دلیل واچ‌فیس‌های کپی شده، از سامسونگ شکایت کرد! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala