اگرچه فناوری شارژ بی‌سیم فعلی به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون وصل کردن کابل به گوشی خود، گجت مذکور را شارژ کنند، اما هدف نهایی این فناوری ارائه‌ی شارژ از راه دور است. در چنین سیستمی، وقتی که گجت‌ها وارد محدوده‌ی خاصی می‌شوند، فرایند شارژ آن‌ها هم به‌طور خودکار آغاز می‌شود. در رابطه با این تکنولوژی شرکت‌های زیادی مشغول به فعالیت هستند که یکی از آن‌ها شرکت Energous است. این استارت‌آپ اعلام کرده که آن‌ها می‌توانند شارژ بی‌سیم حداکثر ۲۰ واتی را تا فاصله‌ی ۵ متری ارائه کنند. در همین زمینه، هفته گذشته شرکت Energous خبر همکاری خود با شرکت چینی ویوو را منتشر کرد که طبق این بیانیه، آن‌ها می‌خواهند کاربرد نسخه دوم تکنولوژی شارژ بی‌سیم WattUp را بررسی کنند.

این سیستم با بهره‌گیری از فرکانس‌های رادیویی، باتری موجود در گجت‌های مختلف را شارژ می‌کند. این کمپانی که حق اختراع تکنولوژی WattUp را در اختیار دارد، می‌گوید قطعات لازم مربوط به آن فضای بسیار کمی از گجت‌ها را اشغال می‌کند. در این سیستم، کاربر باید فرستنده را به برق وصل کند و سپس این فرستنده می‌تواند با ارسال فرکانس‌های رادیویی، گجت‌های موجود در محدوده‌ی موردنظر را شارژ کند.

ویوو

در ماه ژانویه، شرکت ویو از گوشی مفهومی Apex 2019 رونمایی کرد که فاقد هرگونه پورتی است و برای شارژ صرفا از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند. با توجه به اینکه شرکت‌ها به سمت ساخت گجت‌های فاقد پورت حرکت می‌کنند، تکنولوژی‌هایی مانند WattUp می‌توانند به تعداد زیادی از آن‌ها راه پیدا کنند. اگرچه همکاری نزدیک ویوو و Energous می‌تواند این شرکت را تا حدی در این رقابت جلو بیندازد، اما باید خاطرنشان کنیم که در سال ۲۰۱۶ هم اخباری مبنی بر همکاری اپل و Energous منتشر شد. البته نمی‌دانیم که آیا این دو شرکت بالاخره همکاری با یکدیگر را آغاز کرده‌اند و اگر اینگونه باشد، آیا هنوز هم همکاری می‌کنند یا نه.

منبع: Phone Arena

The post گوشی‌های آینده ویوو احتمالا از راه دور شارژ می‌شوند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala