سونی یکی از مهم‌ترین سازندگان سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود ولی علی‌رغم این پیش‌زمینه، در چند سال گذشته گوشی‌های این شرکت در زمینه‌ی کیفیت دوربین عملکرد قابل توجهی نداشته‌اند. «آدام مارش» (Adam Marsh)، مدیر ارشد بخش بازاریابی سونی طی یک مصاحبه توضیحاتی را در مورد این مشکل ارائه داده است. به گفته او، رقابت بین بخش موبایل و بخش دوربین‌های بدون آینه آلفا منجر به بروز این مشکل شده است.

او می‌گوید: «اگرچه ما در یک کمپانی واحد فعالیت داریم، اما گاهی اوقات واحد آلفا تمایلی به اشتراک‌گذاری برخی از تکنولوژی‌ها ندارد زیرا در چنین صورت، یک گوشی هوشمند می‌تواند به بخشی از توانایی‌های یک دوربین ۳۰۰۰ پوندی دست پیدا کند.» او در ادامه می‌افزاید: «اخیرا موانع بین این بخش‌ها کم‌رنگ‌تر شده و به این نتیجه رسیده‌اند که اگر یک گوشی هوشمند تجربه کاربری بهتری در زمینه‌ی دوربین ارائه‌ی دهد، به ضرر آن‌ها تمام نمی‌شود.»

سونی

«کیمیو ماکی» (Kimio Maki) که در گذشته ریاست بخش آلفا را بر عهده داشته، حالا به‌عنوان رییس بخش موبایل سونی انجام وظیفه می‌کند و در تلاش است که ارتباط بین بخش‌های مختلف سونی و واحد موبایل این شرکت را بهبود ببخشد. علاوه بر این، در این مصاحبه، آقای «مارش» انتقال قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین‌های آلفا را به گوشی‌های اکسپریا «محتمل» دانسته است.

او در ادامه اذعان کرده گوشی‌های سونی به‌دنبال جلب توجه عموم کاربران نیستند و گفته کاربرانی که خواستار ثبت و ضبط عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت و انجام کارهای متفاوت هستند، جذب گوشی‌های سونی می‌شوند. اکسپریا ۱ نخستین پرچم‌داری است که به‌عنوان بخشی از نتیجه‌ی این رویکرد جدید روانه‌ی بازار می شود. باید ببینیم که سونی در مورد این گوشی موفق شده جذابیت‌های قابل توجهی را عملی کند یا اینکه این گوشی هم مانند نسل‌های قبلی حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

منبع: Android Authority

The post سونی دلیل ضعف دوربین گوشی‌های این شرکت را اعلام کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala