حمله گوشی‌ها به سمت سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی هنوز ادامه دارد و امروز جدیدترین گوشی معرفی شده توسط اوپو با نام F11 Pro که محصولی میان‌رده با نمایشگر ۶.۵۳ اینچی و بدون بریدگی است، از این دوربین بهره می‌برد. این گوشی همچنین دوربین سلفی را در لبه بالایی گوشی قرار داده که در زمان استفاده به صورت پاپ‌آپ بالا می‌آید و می‌توان از آن استفاد کرد. رزولوشن نمایشگر این گوشی نیز فول‌اچ‌دی پلاس است. طراحی این گوشی نیز بی شباهت به گوشی ویوو V15 Pro نیست که البته با توجه به اینکه شرکت اوپو و ویوو، هر دو زیرمجموعه یک شرکت مشترک هستند، این اتفاق عجیب نیست.

F11 Pro از پردازنده مدیاتک Heilo P70 بهره می‌برد و کاربران می‌توانند این گوشی را در دو نسخه با رم ۴ یا ۶ گیگابایتی خریداری کنند. باتری این گوشی هم ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است و توسط شارژر سریع Oppo VOOC 3.0 شارژ می‌شود. سنسور اثر انشت این گوشی در بخش پشتی دستگاه دیده می‌شود. از رنگ آمیزی جذاب بخش پشتی گوشی هم که گذر کنیم، در لبه پایینی این محصول همچنان شاهد پورت هدفون و متاسفانه شاهد پورت مایکرو USB هستیم که از این نظر، F11 Pro به گوشی ویوو V15 Pro شباهت دارد.

اما این گوشی از یک جنبه دیگر هم اهمیت دارد و آن به طرفداران گوشی‌های وان پلاس مربوط می‌شود! شرکت وان پلاس هم مثل ویوو و اوپو، زیر مجموعه یک شرکت واحد است و در سال‌های گذشته، طراحی جدیدترین گوشی‌های وان‌ پلاس، از جدیدترین گوشی‌های سری F اوپو الگو برداری شده است. برای مثال در گوشی اوپو F7 شاهد بریدگی بودیم که بعدا همین بریدگی را در وان پلاس ۶ دیدیم و سپس در گوشی اوپو F9، بریدگی قطره مانند وجود داشت که همین بریدگی به وان پلاس ۶T هم راه پیدا کرد. این یعنی با وجود F11، می‌توانیم بگوییم خبری از بریدگی در وان پلاس ۷ نخواهد بود و دوربین سلفی به صورت پاپ‌آپ در لبه بالایی این گوشی قرار خواهد گرفت که مطابق آخرین عکس‌های لو رفته از این گوشی است.

بر خلاف عکس‌هایی که تا به حال از وان پلاس ۷ لو رفته، دوربین پاپ‌آپ در گوشی F11 Pro دقیقا در وسط لبه بالایی قرار گرفته است. در بخش پشتی این گوشی نیز شاهد قرارگیری دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی در راستای دوربین سلفی هستیم. دوربین دوم در بخش پشتی این گوشی، برای سنجش عمق میدان در عکس‌های پرتره به کار خواهد رفت.

همچنین بخشی که دوربین سلفی در آن قرار گرفته، کمی کوچک‌تر از نمونه مشابه آن در گوشی ویوو V15 Pro است که احتمالا این موضوع به دلیل استفاده از سنسوری با مگاپیکسل کمتر است. دوربین سلفی F11 Pro رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی دارد در صورتی که ویوو از سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده کرده بود. همچنین اوپو کناره‌های بخش مربوط به دوربین سلفی را به صورت شفاف درآورده که اوپو می‌گوید این کار باعث می‌شود گوشی شبیه به بطری عطر به نظر برسد.

این اولین گوشی اوپو نیست که دوربین پاپ‌آپ دارد. سال گذشته این شرکت محصول Find X را معرفی کرد که با طراحی جاه‌طلبانه خود، دوربین‌ها را به طور کل در ماژولی پنهان کرده بود که در مواقع نیاز، این قسمت از بالای گوشی به صورت خودکار، بالا می‌آمد. گوشی Find X سیستم تشخیص چهره سه بعدی داشت اما این سیستم در گوشی F11 Pro وجود ندارد و تنها تشخیص چهره با دوربین سلفی امکان پذیر است که طبیعتا امنیت چندان بالایی ندارد اما قابل استفاده است.

اوپو هنوز قیمت F11 Pro را اعلام نکرده اما گفته که این گوشی ابتدا در کشور هند عرضه خواهد شد. پس از هند، مناطق دیگری مثل جنوب شرقی آفریقا، خاورمیانه و شمال آفریقا نیز این گوشی را خواهند دید. همچنین این گوشی در کشور چین با نام اوپو R19 عرضه خواهد شد.

منبع: TheVerge

The post شرکت اوپو گوشی F11 Pro را معرفی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala