طبق گزارش Business Insider، شماری از مهندسان شاغل در بخش‌های تبلت و لپ‌تاپ گوگل روانه‌ی دیگر تیم‌های گوگل و آلفابت شده‌اند. ظاهرا این اقدام گوگل گریبان ده‌ها مهندس شاغل در این بخش‌ها را گرفته و به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد برنامه‌های خود را برای توسعه مدل‌های جدید لپ‌تاپ پیکسل‌بوک و تبلت پیکسل اسلیت رها کند. این شرکت هنوز در رابطه با این موضوع اظهارنظر نکرده است.

در این گزارش آمده که این کارکنان شامل مهندسان بخش نرم‌افزار و مدیران پروژه‌های فنی هستند که پروژه‌های آن‌ها طی دو هفته گذشته لغو شده است. ظاهرا به این افراد گفته شده که تا اطلاع ثانوی در دیگر بخش‌های این شرکت مانند تیم‌های توسعه گوشی‌های پیکسل مشغول به کار شوند. از دیگر بخش‌های سخت‌افزاری گوگل‌ می‌توانیم به تیم‌های مربوط به توسعه اسپیکرهای هوشمند گوگل‌ هوم، گجت‌های تحت برند Nest مانند ترموستات، زنگ درد، دوربین‌های امنیتی و روترهای وای‌فای و دانگل‌های کروم‌کست اشاره کنیم.

البته بعید است که گوگل‌ برنامه توسعه لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها را به‌طور کامل رها کند. اما با توجه به استقبال نه‌چندان زیاد از پیکسل اسلیت و پیکسل‌بوک، طبیعی است که گوگل‌ می‌خواهد بودجه خود را عمدتا در بخش‌های نرم‌افزاری و بخش‌های سخت‌افزاری موفق مانند گوشی‌های پیکسل سرمایه‌گذاری کند.

منبع: The Verge

The post شماری از مهندسان بخش‌های تبلت و لپ‌تاپ گوگل برکنار شدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala