کوالکام روز گذشته تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ را معرفی کرد که قرار است قلب تپنده‌ی گوشی‌های میان‌رده قدرتمند امسال باشد. از بین گوشی‌هایی که از نسل قبلی این تراشه بهره می‌برند می‌توانیم به گلکسی A8s سامسونگ و Mi 8 SE شیائومی اشاره کنیم و اگرچه کوالکام مدتی قبل مدل اندکی سریع‌تر تحت‌عنوان ۷۱۲ را معرفی کرده، اما اسنپدراگون ۷۳۰ روی هم رفته قابلیت‌های جذاب‌تری دارد.

تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۷۳۰ از هسته‌های Kyro 470 تا حداکثر قدرت ۲.۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند و مبتنی بر معماری ۸ نانومتری است. کوالکام برای پردازنده گرافیکی آن از Adreno 618 استفاده کرده و از بین دیگر مشخصات آن می‌توانیم به پردازنده هوش مصنوعی Hexagon 688، پردازنده سیگنال تصویر Spectra 350، مودم X15 LTE و پشتیبانی از نسل ششم وای‌فای اشاره کنیم. با توجه به این مشخصه‌ها، این تراشه می‌تواند بخش زیادی از قدرت مربوط به هوش مصنوعی گوشی‌های پرچم‌دار را برای گوشی‌های میان‌رده به ارمغان بیاورد.

اسنپدراگون

همچنین این شرکت یک نسخه مربوط به گیمینگ این تراشه را هم به نام ۷۳۰G معرفی کرد که پردازنده گرافیکی آن ۱۵ درصد عملکرد بهتری دارد. اسنپدراگون ۷۳۰G از گوشی‌هایی با نمایشگرهای دارای حداکثر رزولوشن ۱۴۴۰p، در مقایسه با ۱۰۸۰ مدل ۷۳۰ معمولی، پشتیبانی می‌کند و می‌تواند فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه را امکان‌پذیر کند.

در کنار این موارد، کوالکام از اسنپ‌دراگون ۶۶۵ هم پرده‌برداری کرد که جانشین اصلی ۶۶۰ معرفی شده در سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود، البته باید به اسنپدراگون ۶۷۵ هم اشاره کنیم که مثلا در ویوو V15 پرو به کار گرفته شده و در کل شباهت زیادی به این تراشه دارد. مانند ۶۷۵، اسنپدراگون ۶۶۵ هم از هشته هسته مبتنی بر معماری ۱۱ نانومتری تشکیل شده ولی مجهز به هسته‌های ضعیف‌تر Kyro 260 و پردازنده گرافیکی Adreno 610 است. در ضمن از دوربین سه‌گانه و سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

طبق اعلام کوالکام، تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۶۶۵، ۷۳۰ و ۷۳۰G تا اواسط ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار می‌شوند.

منبع: The Verge

The post کوالکام تراشه‌های میان‌رده اسنپ‌دراگون ۷۳۰ و ۶۶۵ را معرفی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala