همانطور که ساعاتی قبل اعلام شد، درگیری حقوقی پرماجرای اپل و کوالکام به پایان خط خود رسید اما انتظار نداشتیم که به این سرعت تاثیر آن را در دیگر بخش‌ها مشاهده کنیم. بعد از انتشار این خبر، اینتل هم با انتشار یک بیانیه خبری اعلام کرد که توسعه مودم‌های ۵G گوشی‌های هوشمند را کنار می‌گذارد. در این بیانیه آمده که این شرکت همچنان به پشتیبانی از مودم‌های ۴G ادامه می‌دهد اما تمام برنامه‌های مربوط به مودم‌های ۵G را لغو می‌کند؛ مودم‌هایی که قرار بود برای آیفون‌های ۲۰۲۰ آماده‌ی استفاده شوند. اینتل خاطرنشان کرده که کماکان به سرمایه‌گذاری بر زیرساخت‌های ۵G ادامه می‌دهد و قصد دارد مودم‌های ۵G را برای لپ‌تاپ‌های و گجت‌های اینترنت اشیاء ارائه دهد.

در بخشی از توافق، این دو شرکت قرارداد ۶ ساله برای بهره‌گیری گجت‌های مبتنی بر iOS از مودم‌های کوالکام امضا کرده‌اند.

اینتل در بیانیه‌ی خود نامی از اپل یا کوالکام نبرده اما با توجه به زمان‌بندی انتشار آن، بدون شک این تصمیم شرکت اینتل با توافق بین اپل و کوالکام ارتباط مستقیم دارد. در بخشی از توافق، این دو شرکت قرارداد ۶ ساله برای بهره‌گیری گجت‌های مبتنی بر iOS از مودم‌های کوالکام امضا کرده‌اند. اینتل شاید می‌توانست بخشی از بازار اندروید را در دست بگیرد، ولی ظاهرا از دست دادن بودجه اپل آنقدر مهم بوده که تصمیم گرفته این موضوع را رها کند.

در هر صورت نمی‌توان کتمان کرد که حضور اینتل‌ در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند چندان موفقیت‌آمیز نبوده و اگرچه تبلت‌های مبتنی بر تراشه‌های این شرکت تا حدی بهتر شده‌اند، ولی با توجه به حضور رقبای قدر در زمینه‌ی تراشه‌های گجت‌ها، اینتل در برابر آن‌ها هنوز حرف چندانی برای گفتن ندارد.

منبع: Phone Arena

The post توافق اپل و کوالکام منجر به مرگ مودم‌های ۵G اینتل شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala