اپل حدود ده روز دیگر گزارش مالی مربوط به عملکرد سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را منتشر خواهد کرد. قبل از انتشار آن، برخی از تحلیلگران با توجه به شواهد موجود، پیش‌بینی خود را در رابطه با وضعیت فروش آیفون ها ارائه داده‌اند و در این میان، یکی از شرکت‌ها دیدگاه بدبینانه‌ای دارد.

طبق بررسی‌های شرکت OTR Global، اپل طی این مدت موفق به فروش ۳۷ تا ۴۲ میلیون آیفون شده است. سهام‌داران شرکت اپل انتظار دارند که این آمار بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون باشد. همچنین شرکت OTR بعد از صحبت با ۱۸ مقام ارشد شرکت‌های آسیایی تامین‌کننده قطعات آیفون ها، به این نتیجه رسیده که عملکرد اپل طی این سه‌ماهه دوم پایین‌تر از حد انتظارات خواهد بود.OTR این موضوع را مربوط به تقاضای پایین برای مدل‌های XS و XR دانسته است.

آیفون

البته، باید خاطرنشان کنیم که اپل دیگر آمار فروش آیفون‌ها را اعلام نخواهد کرد و به همین خاطر دیگر نمی‌توان به‌صورت دقیق پیش‌بینی تحلیلگران را با آمار رسمی مقایسه کرد. ولی در هر صورت اپل زیر فشار فزاینده از طرف سهام‌داران قرار دارد و در فصل مالی قبلی هم مدیرعامل اپل ناچار شد انتظارات خود را در رابطه با درآمدهای دریافتی تغییر دهد.

طبق اعلام این شرکت، اپل انتظار دارد طی این فصل مالی، درآمد بین ۵۵ تا ۵۹ میلیارد دلاری کسب کند. برای مقایسه باید بگوییم که طی مدت مشابه سال گذشته، اپل درآمد ۶۱.۱ میلیارد دلاری داشت و در این چند ماه هم ۵۲.۲ میلیون آیفون روانه‌ی بازار کرد. در هر صورت ۱۱ روز دیگر در تاریخ ۳۰ آوریل گزارش مالی این شرکت منتشر می‌شود و در این تاریخ می‌توانیم با قاطعیت بیشتری در مورد عملکرد اپل در بخش مالی اظهارنظر کنیم.

منبع: ۹To5Mac

The post کاهش فروش آیفون‌ها همچنان ادامه دارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala