بازار جهانی ساعت‌های هوشمند در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹، در مقایسه با همین زمان در سال گذشته میلادی، با ۴۸ درصد رشد مواجه بوده است. شگفت زده نشده‌ایم از اینکه اپل همچنان به لطف ساعت‌های اپل واچ در بازار گجت‌های پوشیدنی، رتبه اول را به خود اختصاص داده و ۳۵.۸ درصد از فروش گجت‌های پوشیدنی، متعلق به این شرکت است. در رتبه بعدی، سامسونگ وجود دارد که نسبت به سال گذشته شاهد رشد زیادی بوده و حالا ۱۱ درصد از این بازار را در اختیار خود دارد. در رتبه سوم نیز شرکت چینی imoo با ۹.۲ درصد از سهم این بازار، دیده می‌شود.

اعداد و ارقام جدید نشان می‌دهند که درواقع بازار ساعت‌های هوشمند رو به رشد است که این رشد را مدیون محصولات خوب شرکت‌های اپل، سامسونگ، هواوی و فیت‌بیت هستیم. آنالیزور موسسه Counterpoint که این آمار را منتشر کرده، عقیده دارد که ساعت‌های هوشمند دایره‌ای شکل با عمر باتری بهتر و همچنین پشتیانی از LTE، توانسته‌اند اوضاع را آنقدر برای سامسونگ بهتر کنند که مردم ساعت‌های مبتنی بر تایزن را به ساعت‌های اندرویدی، ترجیح می‌دهند.

به گفته Counterpoint، یکی از دلایلی که اپل توانسته همچنان روی این بازار سلطه داشته باشد، ساعت هوشمند اپل واچ سری ۴ است. این ساعت با داشتن ویژگی‌های جدید در حوزه سلامتی، به خصوص ECG، توانسته مشتریان زیادی را برای اپل بیاورد. اپل هم همچنین اعلام کرده که ویژگی ECG را به زودی برای ۲۰ کشور جدید شامل هنگ‌کنگ، فرانسه، بریتانیا و آلمان، فعال خواهد کرد.

ویژگی‌هایی مثل NFC، GPS و ویژگی دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی، دیگر فاکتورهای مهمی هستند که کاربران را به سمت دنیای ساعت‌های هوشمند می‌کشاند. در طرف دیگر، عمر باتری کم، بزرگ‌ترین دلیلی است که هنوز کاربران زیادی به سمت ساعت‌های هوشمند نیامده‌اند و اگر روزی این مشکل حل شود، احتمالا شاهد رشد چشم‌گیر بازار ساعت‌های هوشمند خواهیم بود. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ آیا شما هم ساعت هوشمند دارید؟

منبع: GSMArena

The post گزارش: اپل واچ همچنان سلطان بلامنازع گجت‌های پوشیدنی است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala