تا ساعاتی دیگر در کنفرانس Google I/O، گوشی‌های میان‌رده پیکسل ۳a رسما معرفی می‌شوند و اگرچه روند انتشار خبرهای مربوط به آن‌ها از ماه‌ها قبل آغاز شده، ولی حالا با قاطعیت زیادی می‌توانیم به جزئیات آن‌ها اشاره کنیم. اول از همه به پیکسل ۳a می‌پردازیم که از نمایشگر اولد ۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۲۰ بهره می‌برد و نسبت تصویر آن هم ۱۸.۵:۹ است. وظیفه‌ی پردازش‌های این گوشی بر دوش تراشه اسنپ‌دراگون ۶۷۰ قرار دارد و در کنار آن ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد. در ضمن می‌توانیم انتظار عرضه مدل ۱۲۸ گیگابایتی را هم داشته باشیم.

دوربین اصلی این گوشی دقیقا مشابه پیکسل ۳ است و این یعنی دارای سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم F/1.8 است. از لحاظ فیلمبرداری هم حداکثر با کیفیت ۴K و در این کیفیت حداکثر با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. در پنل جلویی هم دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود که از پس فیلمبرداری ۱۰۸۰p تا ۴۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برمی‌آید. انرژی این گوشی از طریق باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود.

اگرچه در این گزارش جدید به مشخصات پیکسل ۳a ایکس‌ال اشاره‌ای نشده، ولی در هر صورت با توجه به دیگر خبرهای موثق می‌توانیم به مشخصه‌های آن اشاره کنیم. به‌عنوان مثال این گوشی دارای نمایشگر اولد ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ است و این یعنی باید انتظار نسبت تصویر ۱۸:۹ را هم داشته باشیم. انرژی این نمایشگر بزرگ‌تر را یک باتری حجیم ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که حتی از باتری پیکسل ۳ ایکس‌ال هم بزرگ‌تر است. اگرچه این دو گوشی میان‌رده شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، ولی طبق برخی از گزارش‌ها، باید انتظار بهره‌گیری آن از اسنپ‌دراگون ۷۱۰ و ۶ گیگابایت حافظه رم را داشته باشیم.

هر دو گوشی از قابلیت نرم‌افزاری جذاب Night Sight پشتیبانی می‌کنند که این قابلیت قادر به متحول کردن کیفیت عکس‌های گرفته شده در محیط‌های تاریک است. در ضمن باید به بدنه حساس به فشار هم اشاره کنیم که به کاربران اجازه می‌دهد با فشردن بدنه، گوگل اسیستنت را فعال کنند. البته چنین مشخصه‌ای اگرچه در ابتدا جذاب است، ولی جذابیت آن خیلی زود از بین می‌رود و در نهایت کمتر کاربری از آن استفاده می‌کند. در کنار موارد ذکر شده، باید بگوییم که این دو گوشی تا سه سال دیگر جدیدترین نسخه‌های اندروید را دریافت می‌کنند و به‌لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی، خیلی زود شارژ می‌شوند.

گوگل با ارائه‌ی این گوشی‌های میان‌رده، می‌خواهد توجه کاربرانی را جلب کند که علاقه‌ی زیادی به دوربین گوشی‌های پیکسل دارند ولی نمی‌خواهند پول زیادی برای خرید آن‌ها خرج کنند. طبق جدیدترین گزارش‌ها، مدل پایه پیکسل ۳a و ۳a ایکس‌ال به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۷ دلاری روانه‌ی بازار می‌شوند.

منبع: Phone Arena

The post تمام جزئیات گوگل پیکسل ۳a فاش شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala