روز گذشته در یکی از سایت‌های خبری شایعه‌ای منتشر شده که اگر صحت داشته باشد، ظاهرا چند نسل آیفون نمی‌توانند از iOS 13 بهره ببرند. باید خاطرنشان کنیم iOS 12 از تمام گجت‌های سازگار با iOS 11 پشتیبانی می‌کند که این یعنی از آیفون ۵ اس به بعد می‌توانند از این نسخه‌ی iOS بهره ببرند. اما حالا به‌نظر می‌رسد تعداد زیادی از آیفون‌ها دیگر نمی‌توانند از iOS 13 بهره‌مند شوند.

به‌نظر می‌رسد iOS 13 دیگر نمی‌خواهد از آیفون‌های حدودا ۴ اینچی پشتیبانی کند.

طبق این گزارش، iOS 13 با آیفون ۵ اس، آیفون SE، آیفون ۶ و ۶ پلاس سازگار نخواهد بود. آیفون ۶ و ۶ پلاس در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند و همچنان مقام پرفروش‌ترین آیفون را در اختیار دارند. به‌نظر می‌رسد آیفون ۵ اس از لحاظ آپدیت iOS از یک سال عمر بیشتر نسبت به آیفون ۶ بهره برده است. از بین این گوشی‌ها، آیفون SE مورد قابل توجهی است زیرا فقط ۳ سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد.

به‌نظر می‌رسد iOS 13 دیگر نمی‌خواهد از آیفون‌های حدودا ۴ اینچی پشتیبانی کند و عدم سازگاری با آیفون ۵ اس و آیفون SE هم در راستای این هدف خواهد بود. در رابطه با آیپدها هم گفته می‌شود که iOS 13 از آیپد مینی ۲ و آیپد ایر پشتیبانی نمی‌کند. آیپد ایر مانند آیفون ۵ اس، در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. در هر صورت برای اینکه بتوانیم در این رابطه با قاطعیت اظهارنظر کنیم، باید تا برگزاری کنفرانس WWDC در تاریخ ۳ ژوئن صبر کنیم.

منبع: ۹To5Mac

The post احتمال عدم پشتیبانی iOS 13 از آیفون ۵ اس، SE و آیفون ۶ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala