هنوز معلوم نیست که بعد از معامله‌ی HTC و گوگل، چه تعداد از نیروهای بخش موبایل HTC در این شرکت باقی مانده‌اند ولی روزبه‌روز شواهد مربوط به کنار گذاشتن بخش موبایل و تلاش‌های بیشتر بر واقعیت مجازی این شرکت، بیشتر به چشم می‌آید. در ژوئیه سال گذشته، HTC تصمیم گرفت از بازار هند خارج شود و ظاهرا قرار است که به‌زودی از بازار چین هم بیرون بیاید.

با وجود تمام این مشکلات، ظاهرا این شرکت قصد ندارد به طور کامل عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند را ترک کند.

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، گوشی‌های این کمپانی دیگر در سایت مشهور JD.com به فروش نمی‌رسند. اکانت رسمی HTC‌ در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرده که این تصمیم بعد از بررسی‌های دقیق برای استراتژی بلندمدت این شرکت در بازار چین اتخاذ شده است. در حال حاضر، گوشی‌های این شرکت از طریق فروشگاه رسمی HTC‌ و یک فروشگاه فیزیکی در شنژن فروخته می‌شوند. با این حال، در فروشگاه رسمی این شرکت اثری از گوشی‌های U11 یا U11 پلاس دیده نمی‌شود و به همین خاطر احتمالا به‌زودی آن هم کنار می‌رود.

HTC قصد دارد هزینه‌های مربوط به بخش موبایل را تا حد زیادی کاهش دهد. نشانه‌های این روند را می‌توانیم در تعداد کم گوشی‌های معرفی شده این برند در سال گذشته، سرعت بسیار پایین برای ارائه‌ی اندروید پای و عرضه محدود گوشی‌های ‌HTC در کشورهای مختلف، مشاهده کنیم.

با وجود تمام این مشکلات، ظاهرا این شرکت قصد ندارد به طور کامل عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند را ترک کند و به‌عنوان مثال می‌توانیم به خبرهای مربوط به توسعه نسل دوم گوشی بلاک‌چین اشاره کنیم.

منبع: GSM Arena

The post HTC احتمالا بازار چین را ترک می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala