شرکت آمازون می‌خواهد در زمینه‌های مختلف حرف زیادی برای گفتن داشته باشد و یکی از آن‌ها، داشتن زیرساخت‌های عظیم در آمریکا برای حمل و نقل محصولات است. این شرکت برای اینکه بتواند انواع و اقسام محصولات را در اسرع وقت به دست خریداران برساند، باید امکاناتی برای حرکت در سطح زمین، هوا و دریا داشته باشد.

ساعاتی قبل، کلنگ ساخت فرودگاه اختصاصی آمازون در خارج از سینسیناتی در ایالت کنتاکی زده شد؛ در زمینی که مساحت آن به حدود ۲۸ هکتار می‌رسد. در چنین زمینی، می‌توان حدود ۱۰۰ هواپیما تجاری پارک کرد و آمازون هنوز این تعداد هواپیما ندارد ولی این فرودگاه در راستای برنامه‌های بلندپروازانه‌ی این شرکت محسوب می‌شود.

این شرکت ۱.۵ میلیارد دلار برای ساخت فرودگاه مذکور هزینه می‌کند.

بر اساس توییتی که جف بزوس، مدیرعامل کمپانی آمازون، منتشر کرده، این شرکت ۱.۵ میلیارد دلار برای ساخت فرودگاه مذکور هزینه می‌کند و در نهایت حدود ۲۰۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

در ویدیوی مراسم مربوط به آغاز پروژه ساخت این فرودگاه، جف بزوس حضور پیدا کرد و پشت فرمان یک لودر نشست و خاک‌برداری مختصری انجام داد. آغاز ساخت این فرودگاه اختصاصی برای سلاطین لجستیک آمریکا یعنی FedEx و UPS اصلا خبر خوبی نیست.

اگرچه آمازون به‌زودی مراکز محلی برای خط هواپیمایی Prime Air در تگزاس و اوهایو راه‌اندازی خواهد کرد، اما هنوز این شرکت راه زیادی را در پیش دارد. باید خاطرنشان کنیم که خط هواپیمایی این شرکت دارای چند ده هواپیما است ولی شرکت‌های UPS و FedEx از صدها هواپیما بهره می‌برند که مرتبا در حال رفت و آمد هستند.

منبع: TechCrunch

The post آمازون پروژه ساخت یک فرودگاه اختصاصی ۱.۵ میلیارد دلاری را آغاز کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala