روز گذشته، سایت The Information گزارش مفصلی پیرامون پیشرفت توسعه مودم ۵G در شرکت اپل منتشر کرد و طبق آن، سرعت پیشرفت توسعه بسیار آهسته‌تر از حد انتظار بوده است. در این گزارش جدید، منابع مختلف اعلام کرده‌اند که مودم ۵G ساخت اپل پیش از سال ۲۰۲۵ آماده نخواهد شد و این در حالی است که در ابتدا گفته می‌شد چنین مودمی در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. پایین بودن سرعت پیشرفت در توسعه این مودم، تاثیر بسزایی در کنار گذاشتن اختلافات با کوالکام و امضای قرارداد ۶ ساله با این شرکت داشته است.

اگرچه باید خاطرنشان کنیم که احتمالا بعد از به توافق رسیدن با کوالکام، اپل هم سرعت روند توسعه را کاهش داده است. زیرا وقتی که قرار است تا ۶ سال آینده از مودم‌های کوالکام استفاده کند، دیگر لزومی به عجله برای توسعه‌ی مودم اختصاصی وجود ندارد.

در این گزارش آمده که اپل دیگر حتی از کیفیت پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای مک هم چندان رضایت ندارد.

در این گزارش آمده که مودم‌های اینتل، با استانداردهای سختگیرانه‌ی اپل همخوانی نداشته‌اند و اگر هم به بهره‌گیری از مودم‌های ۵G اختصاصی روی می‌آورد، چند سالی از رقبا عقب می‌افتاد. به‌نظر می‌رسد اپل هیچ چاره‌ای جز اعلام آتش‌بس با کوالکام نداشته است؛ آتش‌بسی که برای اپل میلیاردها دلار هزینه داشته است.

علاوه بر این، در بخش‌های دیگر این گزارش به ارتباط بین اپل و اینتل هم اشاره شده است. در این گزارش آمده که اپل دیگر حتی از کیفیت پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای مک هم چندان رضایت ندارد. پیش از این، شایعاتی در مورد کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل در کامپیوترهای مک منتشر شده است و ظاهرا اپل می‌خواهد از تراشه‌های ساخت خود برای این کامپیوترها استفاده کند.

منبع: Android Authority

The post مودم ۵G ساخت اپل در سال ۲۰۲۵ آماده می‌شود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala