بنیان‌گذار هواوی می‌گوید که تحریم آمریکا بر روند رشد این شرکت تاثیر بسزایی نخواهد داشت و او سپس خاطرنشان کرده که این شرکت هیچ‌یک از قوانین را زیرپا نگذاشته است. بنیان‌گذار هواوی که این صحبت‌ها را طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های ژاپنی مطرح کرده است.

در روز پنجشنبه، دولت آمریکا شرکت هواوی را که یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های چینی محسوب می‌شود، در لیست سیاه قرار داد و با این کار، کمپانی‌های آمریکایی دیگر به سختی می‌توانند با هواوی همکاری داشته باشند. دولت چین هم در واکنش به این تصمیم، پاسخ داده که آن‌ها کارهایی را برای محافظت از شرکت‌های خود انجام خواهند داد.

دولت دونالد ترامپ همواره این نگرانی را مطرح می‌کند که گوشی‌ها و تجهیزات مخابراتی هواوی‌ می‌توانند به‌عنوان ابزار جاسوسی دولت چین مورد استفاده قرار بگیرند و این کمپانی هم همواره این اتهامات را رد کرده است. چنین تحریمی سال گذشته یکی دیگر از شرکت‌های چینی به نام ZTE را به آستانه‌ی ورشکستگی کشاند تا اینکه نهایتا تحریم‌های علیه آن برداشته شد.

هواوی

مدیرعامل هواوی‌ می‌گوید که آن‌ها از مدت‌ها پیش برای این موضوع آماده شده‌اند و حتی اگر شرکت‌های تراشه‌سازی مانند کوالکام و دیگر تامین‌کنندگان آمریکایی با این شرکت همکاری نکنند، مشکلی برای این کمپانی به وجود نمی‌آید. بخش تراشه‌سازی هواوی تحت عنوان HiSilicon هم اعلام کرده آن‌ها آماده‌ی این تصمیم بوده‌اند و می‌توانند موارد موردنیاز خود را از طریق دیگر منابع دریافت کنند.

بنیان‌گذار هواوی‌ در رابطه با این تصمیم آمریکا گفته: «ما مانند ZTE به درخواست آمریکا مدیریت خود را تغییر نمی‌دهیم و نظارت را هم قبول نمی‌کنیم.»

چندین ماه قبل، دختر بنیان‌گذاری هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و برخی اتهامات دیگر، دستگیر شد و در حال حاضر در ونکوور به قید وثیقه آزاد است. مدیرعامل هواوی در مورد دستگیری دخترش گفته که این موضوع انگیزه‌های سیاسی دارد و فعالیت‌های شرکت ارتباطی با این موضوع ندارد.

منبع: Reuters

The post مدیرعامل هواوی می‌گوید تحریم آمریکا روی رشد این شرکت اثر ناچیزی خواهد داشت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala