«جاناتان آیو» (Jonathan Ive) که بعد از سال‌ها طراحی برای شرکت اپل محصولات خاطره‌انگیزی مانند آیفون را طراحی کرده، می‌خواهد این شرکت را ترک کند. او از سال ۱۹۹۶ به‌عنوان رییس تیم طراحی اپل انجام وظیفه می‌کند و حالا قصد دارد شرکت طراحی مستقلی را تاسیس کند. با وجود اینکه «جانی آیو» اپل را ترک می‌کند، اما هم او و هم اپل اعلام کرده‌اند که همچنان به همکاری بر سر پروژه‌های مختلف ادامه خواهند داد.

در بخشی از بیانیه خبری که مدیرعامل اپل منتشر کرده، آمده: «اپل با همکاری مستقیم با او در پروژه‌های اختصاصی و از طریق فعالیت‌های مداوم تیم با استعداد او، همچنان از توانایی‌های «آیو» بهره‌مند خواهد شد.» «آیو» یکی از مشهورترین طراحان صنعتی در سرتاسر جهان است و از بین محصولاتی که او در طراحی آن‌ها دست داشته می‌توانیم به کامپیوترهای مک، آیپاد، آیفون، آیپد، اپل واچ و دیگر موارد اشاره کنیم. او همچنین در طراحی محوطه‌ی اپل‌ پارک و سبک طراحی فروشگاه‌های اپل‌ استور دخیل بوده است.

اپل

اخیرا، جانی آیو در ویدیویی مربوط به طراحی مک پرو جدید صحبت کرده که به‌زودی منتشر می‌شود. در کنار طراحی سخت‌افزاری، او تاثیر بسزایی در طراحی نرم‌افزارهای اپل‌ داشت. او در سال ۲۰۱۳ نسخه هفتم iOS را تا حد زیادی بازطراحی کرد و کمی بعد زبان طراحی macOS را هم تغییر داد.

زمانی که استیو جابز در سال ۱۹۹۷ برای نجات شرکت اپل‌ به این کمپانی بازگشت، جانی آیو خیلی زود به یکی از افراد مورد اعتماد و دوستان او بدل شد. یکی از اولین پروژه‌هایی که آن‌ها برای توسعه آن با یکدیگر کار کردند، مدل ۱۹۹۸ آی‌مک بود. همین محصول موفقیت زیادی برای این شرکت به ارمغان آورد و حالا اپل‌ یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تکنولوژی محسوب می‌شود.

آی‌مک 1998

طی سال‌های گذشته، «آیو» چندین بار در ویدیوهای مربوط به طراحی محصولات اپل ظاهر شده و اگرچه حضور او این روزها کم‌رنگ‌تر شده، ولی در این ویدیوها همچنان به‌صورت صوتی توضیحات خود را ارائه می‌دهد. به غیر از مصاحبه‌های اندکی که او با شده، جانی آیو به حریم خصوصی خود بسیار اهمیت می‌دهد و علی‌رغم گجت‌های پرسروصدایی که طراحی کرده، زندگی آرام و بی‌سروصدایی دارد.

منبع: The Verge

The post جانی آیو، مدیر طراحی اپل، بعد از ۳۰ سال این شرکت را ترک می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala