تحریم آمریکا علیه هواوی، این شرکت چینی را برای تامین قطعات آمریکایی دچار مشکل کرده است. در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که گوشی‌های هواوی تا چه حد از قطعات آمریکایی استفاده می‌کنند. سایت Nikkei با کالبدشکافی هواوی P30 پرو و شناسایی تمام قطعات مختلف موجود در آن، به این نتیجه رسیده که تنها ۰.۹ درصد قطعات این گوشی از طرف آمریکا هستند و به عبارتی دیگر، از بین ۱۶۳۱ قطعه استفاده شده، فقط ۱۵ مورد آمریکایی محسوب می‌شوند.

تنها ۰.۹ درصد قطعات این گوشی، از طرف آمریکا هستند.

البته در مورد هزینه این قطعات، موارد ذکر شده ۱۶.۳ درصد هزینه کل را تشکیل می‌دهند. هزینه تمام قطعات این گوشی ۳۶۳.۸۳ دلار به حساب می‌آید و در این میان، ۵۹.۳۶ دلار آن مربوط به قطعات آمریکایی است. از بین مهم‌ترین قطعات، می‌توانیم به حافظه DRAM از شرکت میکرون، قطعات نیمه‌هادی مربوط به ارتباطات از طرف شرکت‌های Skyworks و Qorvo و در نهایت گوریلا گلس ساخت شرکت Corning اشاره کنیم.

معلوم نیست که بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا، آیا هواوی برای ادامه ساخت این گوشی، قطعات مذکور را از شرکت‌های دیگری تامین می‌کند یا نه. البته طبق گزارش‌ها، هواوی قبل از آغاز این تحریم‌ها، به ذخیره‌سازی قطعات مختلف روی آورده است. در همین رابطه، طبق گزارش‌های منتشر شده، برخی از شرکت‌های آمریکایی با بهره‌گیری از حفره‌های قانونی به دور زدن این تحریم روی آورده‌اند.

در هر صورت، این کالبدشکافی نشان می‌دهد فقط بخش بسیار اندکی از قطعات هواوی P30 پرو که فعلا مهم‌ترین گوشی این شرکت است، از جانب شرکت‌های آمریکایی تامین می‌شود. البته همین موارد اندک، ارزش زیادی دارند و هواوی یا باید خود به تولید آن‌ها روی بیاورد یا اینکه بتواند موارد مذکور را از شرکت‌های دیگر تامین کند.

منبع: Android Authority

The post کالبدشکافی هواوی P30 پرو تعداد قطعات آمریکایی موجود در آن را نشان می‌دهد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala