چند روز قبل شرکت‌های سونی ال‌جی و سونی گزارش عملکرد مالی خود در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ را منتشر کردند و اگر پیگیر خبرهای مربوط به بخش موبایل این دو شرکت بوده باشید، این گزارش برای شما تعجب‌آور نخواهد بود. بر اساس این گزارش، بخش موبایل این دو شرکت همچنان وضعیت خوبی ندارند و فروش گوشی‌های آن‌ها قابل توجه نیست. ال‌جی اعلام کرده که فروش گوشی‌های این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد کاهش یافته است.

در همین حین، فروش گوشی‌های سونی هم ۳۰ درصد کاهش داشته و بلومبرگ گزارش داده که بخش موبایل سونی پیش‌بینی فروش سالانه گوشی‌های خود را از ۵ میلیون به ۴ میلیون کاهش داده است. با توجه به این روند و وضعیت کلی بازار گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌رسد بخش موبایل این دو شرکت با سرعت زیادی در حال نزدیک شدن به پایان خود هستند. در ضمن باید به عملکرد خیلی خوب شرکت‌هایی مانند شیائومی، Realme و هواوی هم اشاره کنیم که روزبه‌روز کاربران جدیدی را به خود جذب می‌کنند و به همین دلیل چندان نمی‌توانیم در قبال آینده بخش موبایل ال‌جی و سونی امیدوار باشیم. اما در هر صورت، این دو شرکت با بهره‌گیری از برخی روش‌ها، تا حدی می‌توانند فروش گوشی‌های خود را افزایش بدهند که در ادامه به ۳ مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

عرضه گوشی‌های ارزان‌قیمت باکیفیت

سونی

ساخت گوشی‌های ارزان‌قیمت باکیفیت، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای افزایش فروش گوشی‌های یک شرکت است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به Realme اشاره کنیم که اگرچه هنوز پرچم‌دار همه‌فن‌حریفی را عرضه نکرده، در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ موفق شده بیش از ۴ میلیون گوشی به فروش برساند.

فروش بالاتر گوشی‌هایی مانند Realme 3، ردمی نوت ۷ و گوشی‌های میان‌رده هواوی نسبت به میان‌رده‌های ال‌جی و سونی بی‌دلیل نیست. مهم‌ترین دلیل این موضوع به ارائه‌ی ویژگی‌های جذاب‌تر در قبال پرداخت پول کمتر برمی‌گردد. ردمی نوت ۷ از تراشه قدیمی ولی همچنان مناسب اسنپ‌دراگون ۶۶۰ بهره می‌برد، مجهز به دوربین‌های ۴۸ و ۵ مگاپیکسلی است و انرژی آن را یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند. اما از همه مهم‌تر، کاربران با پرداخت مبلغ حدود ۲۰۰ دلار می‌توانند این گوشی را خریداری کنند.

سونی

در همین حین، گوشی حدودا ۳۰۰ دلاری اکسپریا ۱۰ مجهز به تراشه ضعیف اسنپ‌دراگون ۶۳۰ است، در پنل پشتی آن دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی قرار داد و ظرفیت باتری آن هم فقط ۲۸۷۰ میلی‌آمپر ساعت است. اگرچه می‌دانیم که صرفاً نباید به این مشخصات سخت‌افزاری توجه کرد، ولی نمی‌توانیم اختلاف زیاد بین این دو گوشی را کتمان کنیم.

یکی دیگر از نکات عجیب میان‌رده‌های سونی این است که هیچکدام از آن‌ها از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره نمی‌برند؛ این در حالی است که سونی مهم‌ترین تولیدکننده چنین سنسورهایی محسوب می‌شود و بسیاری از میان‌رده‌ها از آن‌ها بهره می‌برند. ال‌جی اخیرا در کشور هند سری میان‌رده W را معرفی کرده ولی این گوشی‌ها در دیگر مناطق جهان عرضه نشده‌اند.

ارائه‌ی پرچم‌داران مقرون به صرفه

سونی

هواوی و شیائومی از جمله شرکت‌هایی هستند که با عرضه پرچم‌داران مقرون‌به‌صرفه موفق شدند توجهات زیادی را جلب کنند. گوشی‌هایی مانند آنر ۲۰ و ردمی K20 پرو تقریبا ۹۰ درصد قابلیت‌های پرچم‌داران گران‌قیمت را در ازای پرداخت ۵۰۰ دلار و کمتر ارائه می‌دهند. این گوشی‌ها از تقریبا تمام ویژگی‌های پرچم‌داران همه‌فن‌حریف ۲۰۱۹ بهره می‌برند. این یعنی دارای تراشه پرچم‌دار، حافظه داخلی زیاد، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و طراحی‌های جذاب هستند.

در همین حین، سونی پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری اکسپریا ۱ و ال‌جی هم در سال ۲۰۱۹ دو پرچم‌دار G8 و V50 را به ترتیب با قیمت‌های ۸۵۰ و ۱۰۰۰ دلاری عرضه کرده است. البته ما نمی‌گوییم که این شرکت‌ها سود حاصل از فروش گوشی‌ها را کنار بگذارند زیرا به هر حال هدف اصلی آن‌ها کسب درآمد است. اما هم ال‌جی و هم سونی باید در کنار پرچم‌داران گران‌قیمت، پرچم‌داران مقرون به صرفه باکیفیت هم معرفی کنند و با این کار توجه کاربران بیشتری به برند آن‌ها جلب می‌شود.

سونی

گوشی‌های رده‌بالا مقرون به صرفه باید از تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون، مقدار زیادی حافظه رم و حافظه داخلی، حداقل دوربین دوگانه باکیفیت و باتری بزرگ بهره ببرند. باقی ویژگی‌ها در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند. البته می‌دانیم که چنین گوشی‌هایی سود بسیار اندکی را برای شرکت‌ها به ارمغان می‌آورند، اما وقتی که فقط افراد انگشت‌شماری گوشی‌های پرچم‌دار شما را می‌خرند، سود بالا چه فایده‌ای دارد؟

بیشتر بخوانید: چرا گوشی‌های ال‌جی دیگر محبوبیت سابق را ندارند؟

توجه بیشتر به دوربین

سونی

ال‌جی در زمینه‌ی نوآوری‌های مربوط به دوربین ید طولایی دارد. به‌عنوان مثال اولین شرکتی بود که از دوربین سه‌گانه و دوربین اولترا واید استفاده کرد و برای اولین بار قابلیت تنظیمات دستی فیلمبرداری را معرفی کرد. در همین حین، سونی مهم‌ترین سازنده سنسورهای دوربین محسوب می‌شود و تقریبا تمام گوشی‌ها از سنسورهای ساخت این شرکت بهره می‌برند.

اما در حال حاضر، گوشی‌های سونی و ال‌جی از لحاظ کیفیت دوربین حرف زیادی برای گفتن ندارند و نسبت به شرکت‌هایی مانند گوگل، اپل، سامسونگ و هواوی در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اوج کیفیت دوربین ال‌جی در گوشی G4 بود و از گوشی‌های سری اکسپریا Z3 سونی هم به‌عنوان گوشی‌های مجهز به دوربین‌های بسیار باکیفیت یاد می‌شود. اما حالا که گوگل در زمینه‌ی عکاسی محاسباتی قابلیت‌های جذابی ارائه می‌کند و دوربین گوشی‌های هواوی در زمینه‌ی فوکوس در محیط‌های کم‌نور عملکرد قابل توجهی دارند، دوربین گوشی‌های سونی و ال‌جی دیگر نمی‌توانند توجه کاربران را جلب کنند.

سونی

طی چند سال گذشته، ال‌جی و سونی در این زمینه مرتبا ضعیف‌تر هم شده‌اند. به‌عنوان مثال گوگل با معرفی قابلیت Night Sight و هواوی با ارائه زوم اپتیکال ۵ برابری توانستند سروصدای زیادی راه بیندازند ولی گوشی‌های سونی و ال‌جی نه‌تنها در زمینه‌ی کیفیت تصاویر عملکرد خیلی خوبی ندارند، بلکه گوشی‌های سونی حتی از حالت شب هم بهره نمی‌برند.

به همین خاطر، ال‌جی و سونی اگر می‌خواهند حضور بیشتری در این بازار پر از رقیب سرسخت داشته باشند، باید توجه ویژه‌ای به کیفیت دوربین نشان بدهند. این دو شرکت با انجام این کارها شاید بتوانند تا حدی وضعیت خود را در بازار بهبود ببخشند ولی با توجه به خبرهای منتشر شده، به نظر نمی‌رسد آن‌ها قصد حرکت به این سمت را داشته باشند و ظاهرا فقط از وجود یک بخش موبایل در شرکت خود راضی هستند.

بیشتر بخوانید: چرا گوشی‌های سونی دیگر پرطرفدار نیستند؟

منبع: Android Authority

The post ال‌جی و سونی چگونه می‌توانند فروش گوشی‌های خود را افزایش بدهند؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید