درحالیکه به پایان سه ماه دوم سال ۲۰۱۹ نزدیک می‌شویم، شاهد این هستیم که آمار فروش گوشی‌های هوشمند به نسبت سال گذشته با افت ۲.۵ درصدی مواجه بوده است.

طی آخرین گزارش موسسه پژوهشی گارتنر، انتظار می‌رود آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ به چیزی در حدود ۱.۵۲ میلیارد دستگاه برسد. این درحالی است که در سال گذشته، حدودا ۱.۵۵ میلیارد دستگاه تا آخر سال به فروش رسیده بود.

شما عزیزان می‌توانید آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ و پیش‌بینی این آمار را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در تصویر زیر مشاهده کنید.

آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹

با مشاهده‌ی این آمار به خوبی می‌توان دریافت که کشورهایی نظیر ژاپن، بیشترین افت را با نرخ ۶.۵ درصد تجربه خواهند کرد. بعد از آن هم اروپای غربی با ۵.۳- درصد و آمریکای شمالی با ۴.۴- درصد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

از طرفی شاهد رشد اندکی نیز در بخش‌هایی از قبیل جنوب آفریقا با ۱.۵ درصد، اوراسیا با ۱.۲ درصد و خاورمیانه و آفریقای شمالی با ۰.۹ درصد هستیم. البته همانطور که مشاهده می‌کنید، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ باز هم آمار فروش گوشی‌های هوشمند افزایش یابد.

طبق گفته‌ی موسسه‌ی گارتنر، دلیل کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ این است که در «بازارهای بالغ» (Mature Markets)، بیش از حد گوشی بالارده وجود دارد و مسلم است در این شرایط، کمتر گوشی می‌تواند کاربران این گوشی‌های بالارده را ترغیب به خرید گوشی دیگر کند.

بیشتر بخوانید: نصف شدن سود سامسونگ در پی کاهش تقاضا

همچنین این موسسه پیش‌بینی می‌کند وضعیت رو به کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ نیز به همین وضع باقی بماند. تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند با مجهز کردن گوشی‌های خود به فناوری ۵G انتظار فروش بیشتر آن‌ها را داشتند. اگرچه تعداد گوشی‌هایی با پشتیبانی از فناوری ۵G در حال افزایش هستند، اما به دلیل کمبود زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از این فناوری، کاربران علاقه‌ی خاصی به این دسته از گوشی‌ها نیز ندارند.

اما از آن‌جایی که در سال ۲۰۲۰، کشورهای بیشتری زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از فناوری اینترنت ۵G را ایجاد خواهند کرد، انتظار می‌رود آمار فروش این گوشی‌ها بیشتر و بیشتر شده و در نتیجه، آمار کلی فروش گوشی‌های هوشمند نیز به مقدار ۲.۸۳ درصد افزایش یابد.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار بازار گوشی‌های هوشمند خواهد بود. به نظر شما بازار گوشی‌های هوشمند بار دیگر به وضعیت سابق خود باز خواهد گشت یا با افت بیشتری مواجه خواهد شد؟

منبع: gsmarena

 

The post بیشترین کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ در کدام کشورها بوده است؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala