امروز خبری منتشر شده که نشان می‌دهد آیفون ۲۰۱۹ یا همان سه گوشی آیفون ۱۱ که امسال قرار است معرفی شوند، دارای شارژر USB-C در بسته‌بندی خود خواهند بود و کابل آن‌ها نیز USB-C به لایتنینگ است

وب‌سایت هنگ‌کنگی ChargerLAB در یک توییت این خبر را اعلام کرده و گویا دیگر شاهد شارژرهای ۵ واتی در بسته‌بندی آیفون ۱۱ نخواهیم بود. این یعنی اپل می‌خواهد شارژرهای ۱۸ واتی خود را در آیفون قرار دهد و به جای کابل لایتنینگ به USB معمولی، از کابل لایتنینگ به USB-C استفاده خواهد شد. منبع لو دهنده این خبر نیز گفته که این خبر را از یکی از کارکنان ارشد اپل شنیده است.

البته با این تفاسیر، نمی‌توانیم خیلی به ChargeLAB به عنوان منبع منتشر کننده این خبر اعتماد کنیم. ChargerLAB سال گذشته گفته بود که شارژرهای USB-C را در بسته‌بندی آیفون‌های OLED سال گذشته یعنی آیفون XS و XS مکس خواهیم دید اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد. به جای آن، اپل شارژر ۱۸ واتی را در بسته‌بندی آیپد پرو قرار داد.

جدا از این موضوع، پیش‌تر ChargerLAB در ماه ژانویه امسال اعلام کرده بود که شارژر بی‌سیم AirPower در حال تولید شدن و به زودی به بازار عرضه خواهد شد اما در نهایت این خبر نیز درست از آب در نیامد و ایرپاور از بیخ کنسل شد.

اما با این وجود، ما همچنان می‌توانیم به خبر جدید این منبع اعتماد کنیم زیرا چندان دور از انتظار نیست. بسیاری در یک سال گذشته حداقل، به اپل بابت گذاشتن شارژر‌های پنج واتی در بسته‌بندی آیفون خرده گرفته‌اند. حالا وقت مناسبی است که اپل دست از این کار بردارد و شارژر فست شارژ در بسته‌بندی آیفون ۱۱ قرار دهد. همچنین جدا از این موضوع، وب‌سایت ژاپنی Mac Otakara نیز در ماه آوریل اعلام کرده بود که اپل ممکن است شارژر ۱۸ واتی خود را در بسته‌بندی آیفون ۲۰۱۹ قرار دهد و در کنار یک کابل لایتنینگ به USB-C نیز حضور خواهد داشت.

ولی جالب است بگوییم که با این خبرها نیز هنوز هم نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم اپل چنین کاری خواهد کرد زیرا Mac Otakara که اولین بار چنین شایعه‌ای را مطرح کرده بود، دوباره در مطلبی نوشت که اپل همچنان از شارژر ۵ واتی استفاده خواهد کرد. شاید بتوانیم بگوییم هر دوی این خبرها درست هستند و اپل تصمیم خود را تغییر داده در میانه راه.

در هر صورت، کمتر از یک ماه تا معرفی آیفون ۱۱ باقی مانده و با سه گوشی جدید اپل به زودی آشنا خواهیم شد. گفته می‌شود این مراسم با توجه به اسکرین شاتی که از iOS 13 لو رفته، در تاریخ ۱۰ سپتامبر یا ۱۹ شهریور ماه برگزار می‌شود. مثل آیفون ۲۰۱۸، امسال هم شاهد سه آیفون خواهیم بود که دو مدل ۵.۸ و ۶.۵ اینچی، نمایشگر OLED دارند و آیفون پرچمدار به حساب می‌آیند و یک مدل هم نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD خواهد داشت که با قیمت کمتری عرضه می‌شود. نامگذاری این آیفون‌ها نیز به صورت آیفون ۱۱ برای مدل ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۱ پرو برای مدل ۵.۸ اینچی و آیفون ۱۱ پرو مکس برای مدل ۶.۵ اینچی خواهد بود.

جدا از این موارد، طراحی این آیفون‌ها نیز تغییر چندانی با سه آیفون کنونی ندارد با این تفاوت که ماژول دوربین و طراحی آن تغییر خواهد کرد. دو آیفون رده بالا دارای دوربین سه گانه در یک ماژول مربعی شکل خواهند بود و آیفون ۶.۱ اینچی نیز دارای دوربین دوگانه در همان ماژول مربعی شکل خواهد بود. شما درباره آیفون ۱۱ چه فکر می‌کنید؟

منبع: MacRumors

The post آیفون ۱۱ با شارژر USB-C و سریع عرضه خواهد شد! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala