پس از اعلام سامسونگ مبنی بر عرضه رسمی گلکسی فولد در ماه سپتامبر، پیش‌بینی می‌شود گوشی هوشمند تاشونده کره‌ای‌ها در زمانی نزدیک به معرفی آیفون‌های اپل به بازار عرضه شود. اما ظاهرا مشکلات گلکسی فول موجب نشده تا سامسونگ از توسعه نسل بعدی آن منصرف شود.

در حال حاضر، بزرگترین رقیب گلکسی فولد، هواوی میت ایکس است که با بهره‌گیری از سخت افزار قدرتمند در ماه اکتبر راهی بازار خواهد شد. به علاوه، شرکت‌های دیگر هم در حال توسعه گوشی‌های هوشمند تاشونده هستند تا سهمی از این بازار جدید داشته باشند.

طبق شایعات، موتورولا RAZR 2019 اولین میان‌رده از گوشی‌های هوشمند تاشونده خواهد بود که در تعطیلات سال نو میلادی به‌وسیله اپراتور ورایزن عرضه خواهد شد. در طراحی متفاوت این دستگاه از لولاهایی استفاده شده که بر خلاف سایر دستگاه‌هایی که تا به حال دیده‌ایم، گوشی را به صورت عمودی تا می‌کند. ظاهرا سامسونگ نیز در تلاش است تا از چنین ساختاری برای نمایشگر تاشونده خود استفاده کند که گفته می‌شود در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

سامسونگ گلکسی فولد

در چند روز گذشته خبرهای زیادی درباره گوشی‌های منعطف منتشر شده است، اما یکی از جدیدترین خبرها به جانشین گلکسی فولد اشاره دارد. طبق این گزارش‌ها، کمپانی کره‌ای قصد دارد از تامین کنندگان محلی برای تهیه پوشش شیشه‌ای گلکسی فولد ۲ کمک بگیرد. همچنین، رسانه‌های کره جنوبی از تجهیز نسل دوم این گوشی به نمایشگر بزرگتر ۸ اینچی خبر می‌دهند.

پوشش شیشه‌ای که در بالا به آن اشاره کردیم، احتمالا به عنوان جایگزینی برای محافظ پلاستیکی نمایشگر منعطف گلکسی فولد خواهد بود که مدتی قبل کشف شد در صورت جدا کردن آن از نمایشگر، در عملکرد صفحه نمایش اختلال ایجاد خواهد شد. اما ظاهرا تحریم‌های تجاری ژاپن علیه کره جنوبی باعث شده تا شرکت‌های کره‌ای در دسترسی به مواد کمیاب دچار مشکل شوند. در نتیجه این تحریم‌ها، سامسونگ با مشکلاتی در سه بخش اساسی کسب و کارش مواجه خواهد شد: تامین مواد مورد نیاز پنل‌های OLED، قطعات چیپ‌های حافظه و البته پوشش پلاستیکی نمایشگر منعطف گلکسی فولد.

پوشش پلاستیکی گلکسی فولد توسط شرکتی ژاپنی و از پلیمر مقاوم ساخته شده است که تحت تاثیر تحریم‌های مذکور، همکاری‌اش را با سامسونگ قطع کرده است. همان‌طور که اشاره کردیم، حذف این پوشش از نمایشگر منعطف دستگاه باعث شد تا عملکرد این بخش از دستگاه مختل شود و عرضه گلکسی فولد با تاخیر همراه شود.

سامسونگ با گسترش این پوشش پلیمری به لبه‌های نمایشگر سعی کرد تا مشکل را حل کند، اما ظاهرا این راه‌حل در طولانی مدت موثر نیست و پوشش پلاستیکی نمی‌تواند به خوبی از نمایشگر محافظت کند. بنابراین، باید به دنبال یک جایگزین مقاوم‌تر بود.

گلکسی فولد

استفاده از شیشه منعطف در نسل دوم گلکسی فولد

یک نشریه تجاری کره‌ای با نام The Bell در گزارش جدید خود به این موضوع اشاره کرده است که سامسونگ برای تهیه پوشش شیشه‌ای نماشگر ۸ اینچی گلکسی فولد ۲، از تامین کننده‌ای داخلی کمک می‌گیرد. این شرکت که Dolnsys نام دارد، در زمینه تولید شیشه‌های محافظ با شرکت‌های مطرحی مانند Corning و Schott رقابت می‌کند. گفته می‌شود این کمپانی پوشش شیشه‌ای منعطفی را توسعه داده است که می‌تواند از نمایشگرهای منعطف محافظت کند. همچنین، سال گذشته شیشه گرمادیده‌ فوق باریکی تولید کرده است که می‌توان برای محافظت از دستگاه‌های منعطف از آن کمک گرفت.

این شیشه فوق باریک که به اختصار با عنوان UTG نیز از آن یاد می‌شود، از پوشش پلمیری به کار رفته در گلکسی فولد مقاوم‌تر است. اما چطور یک شیشه بدون شکستن خم می‌شود؟ رمز موفقیت این شیشه‌ها در طراحی بسیار باریک آن‌هاست که با وجود مقاومت، امکان خم شدن شیشه را نیز فراهم می‌کند. این نوع شیشه در سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه می‌رسد و می‌تواند یکی از مشکلات سامسونگ در تولید گلکسی فولد ۲ را از سر راه بردارد.

زمان معرفی گلکسی فولد ۲

پیش از تحریم‌های تجاری ژاپن علیه کره جنوبی، سامسونگ تصمیم گرفته بود تا پوشش شیشه‌ای را جایگزین پلیمر کند ولی تحریم‌ها باعث شد تا سامسونگ به هم‌وطن خود اتکا کند. همکاری با Dolnsys برای سامسونگ دو مزیت دارد؛ ابتدا دور زدن تحریم‌های ژاپن و سپس رهایی از مشکلاتی که پوشش پلیمری نمایشگر گلکسی فولد به وجود آورده بود.

با توجه به اینکه اولین نسل از پوشش شیشه‌ای ۸ اینچی Dolnsys قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ در اختیار سامسونگ قرار گیرد، ممکن است گلکسی فولد ۲ در بهار ۲۰۲۰ معرفی شود؛‌ اما از سوی دیگر تاخیر در عرضه نسل اول باعث می‌شود فاصله ورود آن به بازار با بهار ۲۰۲۰ بسیار کمتر از انتظار کره‌ای‌ها باشد و شاید همین مسئله باعث شود تا معرفی نسل دوم در فاصله بیشتری از عرضه نسل اول رخ دهد.

منبع: Phone Arena

The post گلکسی فولد ۲ با نمایشگر بزرگتر و پوشش شیشه‌ای خم شونده معرفی خواهد شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala