اولین گوشی گیمینگ ایسوس موسوم به ROG Phone نخستین گوشی مجهز به نمایشگر ۹۰ هرتز بود که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. در سال جاری، شاهد معرفی وان پلاس ۷ پرو دارای نمایشگر ۹۰ هرتز بودیم و در کنار آن شرکت‌های دیگری مانند گوگل تصمیم گرفته‌اند به بهره‌گیری از این نوع نمایشگرها روی بیاورند.

در همین رابطه، می‌توانیم به سامسونگ اشاره کنیم که ظاهرا گلکسی اس ۱۱ قرار است از نمایشگر ۹۰ هرتز بهره ببرد. اما اگر گزارش جدید مربوط به وان‌پلاس صحت داشته باشد، ظاهرا گوشی جدید این شرکت قصد دارد یک قدم فراتر از رقبای خود گام بر دارد. طبق این گزارش، وان پلاس ۸ پرو از نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. البته لازم به ذکر است نسل دوم ROG Phone ایسوس پیش از این همراه با چنین مشخصه‌ای روانه‌ی بازار شده و گوشی وان‌پلاس مذکور اولین گوشی مجهز به این قابلیت نخواهد بود.

وان پلاس

در این بین، شایعات مختلف حاکی از آن هستند که اپل برای نسل بعدی آیفون‌ها هم می‌خواهد از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز موسوم به ProMotion OLED استفاده کند. برای یادآوری باید بگوییم که اپل دو سال قبل همراه با آیپدها، از نمایشگرهای ProMotion رونمایی کرد.

علاوه بر نمایشگر ۱۲۰ هرتز، وان پلاس ۸ پرو از دوربین چهارگانه اصلی شامل دوربین اولترا واید، دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و دوربین اصلی بهره می‌برد که دوربین اصلی احتمالا از نوع ۶۴ یا ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود. قلب تپنده این گوشی به احتمال زیاد تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ است و در کنار آن می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را داشته باشیم. در ضمن رندرهای مربوط به طراحی آن هم منتشر شده که در این تصاویر شاهد نمایشگر حفره‌دار این گوشی هستیم.

منبع: GizmoChina

The post وان‌پلاس ۸ پرو همراه با نمایشگر ۱۲۰ هرتز عرضه خواهد شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala