بعد از انتشار شایعات و تصاویر مختلف در مورد گوشی‌های هواوی نوا ۶، دقایقی قبل شرکت هواوی از این گوشی‌ها رسما رونمایی کرد. در این میان، مدل ۵G هواوی نوا ۶ مهم‌ترین عضو خانواده محسوب می‌شود که از نمایشگر حفره‌دار و دوربین سه‌گانه و تراشه قدرتمند کایرین ۹۹۰ بهره می‌برد. در کنار آن مدل استاندارد موسوم به نوا ۶ وجود دارد که البته از اینترنت ۵G پشتیبانی نمی‌کند و باتری کوچک‌تری دارد ولی مبتنی بر طراحی کاملا یکسانی است. سومین عضو این خانواده هواوی نوا ۶SE نام دارد که یک میان رده محسوب می‌شود و دارای تراشه کایرین ۸۱۰، دوربین چهارگانه و باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

هواوی نوا ۶ و مدل ۵G

هر دو گوشی هواوی نوا ۶ و مدل ۵G آن مجهز به نمایشگر ۶.۵۷ اینچی AMOLED با رزولوشن FHD+ هستند که در سمت چپ بخش فوقانی آن یک حفره نمایشگر عریض توجه را جلب می‌کند. در این حفره دو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده که دوربین دوم از نوع اولتراواید است و زاویه دید ۱۰۵ درجه‌ای به ارمغان می‌آورد. در سمت راست بدنه حسگر اثر انگشت قرار دارد که به‌عنوان دکمه پاور هم انجام‌وظیفه می‌کند. در پنل پشتی شاهد دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی هستیم.

در داخل بدنه، تراشه کایرین ۹۹۰ وظیفه پردازش را برعهده دارد که برای مدل ۵G در کنار این تراشه مودم Balong 5000 تعبیه شده است. حداقل حافظه رم آن‌ها ۸ گیگابایت است و کاربران برای حافظه داخلی بین ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حق انتخاب دارند. از لحاظ نرم‌افزاری هم این گوشی‌ها از رابط کاربری EMUI 10 بهره می‌برند که مبتنی بر اندروید ۱۰ است.

انرژی هواوی نوا ۶ از جانب باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و مدل ۵G مجهز به باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. در ضمن هر دو گوشی‌ها از فناوری شارژ سریع ۴۰ وات موسوم به SuperCharge پشتیبانی می‌کنند.

قیمت پایه مدل ۵G هواوی نوا ۶ که از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، ۳۷۹۹ یوان (۵۴۰ دلار) است. کاربران برای خرید مدل پایه هواوی نوا ۶ هم باید ۳۱۹۹ یوان (۴۵۴ دلار) بپردازند. پیش‌فروش این گوشی‌ها از امروز آغاز می‌شود و از تاریخ ۱۲ دسامبر به دست کاربران می‌رسند.

هواوی نوا ۶SE

هواوی همچنین از نوا ۶SE هم رونمایی کرده که عضو میان‌رده این خانواده محسوب می‌شود. در پنل جلویی این گوشی با نمایشگر ۶.۴ اینچی LCD با رزولوشن FHD+ مواجه هستیم که در سمت چپ بخش فوقانی آن حفره نمایشگر بسیار کوچکی تعبیه شده است. در این حفره یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیگسلی قرار دارد و مانند دیگر دو عضو دیگر خانواده، در سمت راست بدنه آن حسگر اثر انگشت دیده می‌شود.

هواوی نوا 6

در پنل پشتی، ماژول مربعی شکل مربوط به دوربین چهارگانه توجه را جلب می‌کند. در این ماژول، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی (تشخیص عمق و ماکرو) انجام وظیفه می‌کنند. از مشخصه‌های مربوط به داخل بدنه هم می‌توانیم به بهره‌گیری از تراشه کایرین ۸۱۰، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کنیم. این گوشی مجهز به باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و در عین حال از شارژ سریع ۴۰ وات هم پشتیبانی می‌کند.

هواوی نوا ۶SE مبتنی بر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در کشور چین با قیمت ۲۱۹۹ یوان (۳۱۵ دلار) از تاریخ ۱۲ دسامبر به دست مشتریان می‌رسد.

منبع: GSM Arena

The post گوشی‌های هواوی نوا ۶ با ویژگی‌های جذاب معرفی شدند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala