روز گذشته شرکت هواوی در سکوت خبری از یک گوشی جدید به نام هواوی P30 لایت New Edition رونمایی کرد. همانطور که از نام این گوشی پیداست، تفاوت بسیار کمی بین این گجت و هواوی P30 لایت وجود دارد. از لحاظ ظاهری شاهد تفاوتی نیستیم و حتی رنگ‌بندی این گوشی هم مانند P30 لایت است.

تنها تفاوت واقعی بین آن‌ها در زمینه‌ی حافظه رم و حافظه داخلی آن‌ها است. در بیشتر بازارهای جهان، هواوی P30 لایت مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم عرضه شده ولی این نسخه جدید یا New Edition مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم است. علاوه بر این، مدل اصلی P30 لایت تنها از حافظه ۱۲۸ گیگابایتی بهره می‌برد ولی حالا این مدل جدید حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را ارائه می‌دهد. از لحاظ دیگر مشخصات هم تمایزی بین این دو مدل وجود ندارد و البته این مدل جدید مانند مدل اصلی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل بهره می‌برد.

گوشی هواوی

همین نکته آخر، مهم‌ترین دلیل هواوی برای عرضه این گوشی محسوب می‌شود. همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، مجوز سرویس‌های گوگل به شماره مدل گوشی‌ها ارتباط دارد؛ به همین خاطر هواوی از لحاظ قانونی بدون زیر پا گذاشتن تحریم‌های آمریکا، می‌تواند گوشی‌های قدیمی خود را با عناوین جدیدی عرضه کند. این کار به هواوی اجازه می‌دهد که گوشی‌های ظاهرا جدیدی را عرضه کند که در عین حال از اپلیکیشن‌های گوگل هم بهره می‌برند. طبق اعلام هواوی، این گوشی از تاریخ ۱۵ ژانویه با قیمت ۲۹۹ پوند (۳۸۹ دلار) در بریتانیا روانه‌ی بازار می‌شود.

این نخستین باری نیست که هواوی برای دور زدن تحریم‌ها با تغییر جزئی برخی مشخصات گوشی‌های قدیمی، محصولی با نام جدید را روانه‌ی بازار می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به آنر ۹ ایکس اشاره کنیم که در حقیقت همان هواوی P Smart Z به حساب می‌آید. در هر صورت هواوی تا زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد که مشخصات گوشی‌های قدیمی برای عرضه دوباره حرفی برای گفتن داشته باشند.

منبع: Android Authority

The post هواوی بار دیگر یک گوشی قدیمی را با نامی جدید عرضه کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala