روز گذشته شرکت اوپو در کنار ارائه توضیحاتی جامع در رابطه با نمایشگر گوشی‌های اوپو Find X2 و X2 Pro، لیست اولین کشورهایی که به این گوشی‌ها دسترسی دارند را نیز اعلام کرد.

وب‌سایت DisplayMate به نمایشگر گوشی‌های اوپو Find X2 و X2 Pro نمره +A را اهدا کرد؛ به نمایشگرهایی با این میزان نمره، «Top Tier, World Class» گفته می‌شود به این معنی که این نمایشگرها در سطح جهانی و از بهترین‌ها هستند! در همین راستا اوپو تصمیم گرفت جزئیاتی از نمایشگر این محصولات با کاربران به اشتراک گذاشته و شرح دهد چگونه به این امتیاز عالی دست پیدا کرده است.

اوپو Find X2

تصویر بالا، خلاصه‌ای است از قابلیت‌های نمایشگر ۶.۷ اینچی (AMOLED) که با خرید گوشی‌های سری Find X2 به آن دست پیدا خواهید کرد. اما قبل از پرداختن به این موضوع که چه فناوری‌هایی در نمایشگر به کار رفته، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این دو گوشی در حال حاضر در کشور چین در دسترس قرار دارند اما تا آخر ماه مارس به هلند، مالزی، اندونزی، تایلند، فیلیپین، کامبوج، سنگاپور و ویتنام نیز راه می‌یابند.

۲۰ کشور دیگر هم از جمله استرالیا، فرانسه، آلمان، هندوستان، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، کویت، نیوزیلند، پاکستان، قطر، رومانی، روسیه، اسپانیا، سوئیس، ترکیه، اوکراین، عربستان، امارات و انگلستان، کمی بعد از آن چند کشور که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به این دو گوشی دسترسی خواهند داشت. قیمت مدل پرو این محصول به ۱۲۰۰ یورو و مدل استاندارد نیز به ۱۰۰۰ یورو می‌رسد که کمی زیادتر از آنچه که انتظار داشتیم است!

اما در مورد نمایشگر باید گفت که اوپو برای دو گوشی خود از فناوری Y-OCTA سامسونگ استفاده کرد که باعث می‌شود پنل کمی باریک‌تر شود. پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، نرخ الگوبرداری لمس ۲۴۰ هرتز و سوییچ خودکار میزان رفرش ریت بسته به نوع کاری که انجام می‌دهید، بخشی از قابلیت‌های جذاب این نمایشگر هستند. برای قابلیت آخر باید گفت مثلا برخی از برنامه‌ها با قابلیت پشتیبانی از رفرش ریت ۶۰ هرتز طراحی شده‌اند و گوشی نیز در آن‌ها با همین نرخ کار می‌کند اما اسکرول کردن در رابط کاربری همیشه روی ۱۲۰ خواهد بود!

اوپو Find X2

اوپو در نمایشگر گوشی‌های خود از قابلیتی تحت عنوان Split Sampling بهره برده که وقتی نمایشگر در حال بروزرسانی یک تصویر است، سخت‌افزار مربوط به الگوبرداری لمس غیرفعال می‌شود تا هیچ گونه تداخلی در فرایند یاد شده بوجود نیاید. همچنین انیمیشن‌هایی مبتنی بر حرکت کاربر در این نمایشگرها تعبیه شده که با بالاترین دقت ممکن با سرعت انگشتان کاربر هماهنگ می‌شوند!

بیشتر بخوانید: اوپو Find X2 پرو با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و زوم ۱۰ برابری معرفی شد

Oppo

با همکاری سامسونگ و کوالکام، اوپو توانست پشتیبانی از فناوری HDR10 را نیز بهبود بخشد. همچنین میزان دقت رنگ مطلق این نمایشگر به ۰.۴ JNCD می‌رسد و این یعنی بهترین نوع رنگ در این گوشی به نمایش در می‌آید! (گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز به همچین استانداردی رسیده بود).

سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی در نمایشگر این دو گوشی قرار گرفته که دمای رنگ و میزان روشنایی صفحه را با توجه به نور محیط تنظیم می‌کند و از دو سنسور رنگی ۶ کاناله نیز جهت انجام این کار قدرت می‌گیرد. سنسورهای رنگی همچنین برای جذب دقیق‌ترین رنگ‌ها به دوربین این دو گوشی کمک می‌کنند!

Oppo

محل سنسورهای رنگی با نقطه قرمز نشان داده شده‌اند

بررسی‌های وب‌سایت DisplayMate نشان می‌دهد نمایشگر اوپو Find X2 از بالاترین میزان روشنایی (بیش از ۱۳۰۰ نیت در تصاویر با سطح متوسط)، کمترین میزان بازتاب صفحه (۴.۴ درصد)، کمترین میزان تغییر رنگ و روشنایی با تغییر زاویه گوشی و همچنین بهترین کیفیت و کنتراست در نمایش تصاویر برخوردار است و این آمار برای شرکتی که تا چند وقت پیش اسمی از آن برده نمی‌شد بسیار شگفت‌انگیز است!

نظر شما در رابطه با این گوشی چیست؟ آیا این محصول می‌تواند در کشور ما انتخاب خوبی برای کاربران به حساب بیاید؟

بیشتر بخوانید: ساعت هوشمند اوپو واچ با طراحی مشابه اپل واچ معرفی شد

منبع: gsmarena

The post لیست اولین کشور‌هایی که به اوپو Find X2 و X2 Pro دسترسی خواهند داشت اعلام شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala